Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Bola 2024/25 Dilancarkan

Liga Perdana telah melancarkan bola Penerbangan Nike terbaharu untuk musim ini, yang akan digunakan mulai 16 Ogos. Ia termasuk elemen grafik daripada bola sebelumnya yang digunakan dalam pertandingan dan melaksanakan teknologi Aerowsculpt yang paling terkini. Anda boleh menyemaknya dengan mengklik di sini .

Ini adalah musim ke-25 Nike menyediakan bola perlawanan rasmi Liga Perdana.

Perpindahan EPL

Pemain pertahanan Bournemouth, Illia Zabarnyi telah menandatangani kontrak baharu, menyerahkan lima tahun kariernya kepada Cherries. ( Pengumuman rasmi Bournemouth )

Arsenal telah mendapatkan perpindahan penjaga gol Ajax Tommy Setford, yang akan menyertai persediaan akademi The Gunners. ( Pengumuman rasmi Arsenal )

Penyerang Southampton, Che Adams akan menjalani pemeriksaan perubatan di Itali hari ini sebelum menyertai Torino secara percuma, selepas kontraknya bersama The Saints tamat pada akhir bulan lalu. (Sky Sports Italy)

Pengurus Manchester United Erik ten Hag telah menyatakan bahawa dia mahu mengekalkan “pemain yang sangat menarik” Scott McTominay di kelab itu di tengah-tengah spekulasi minat daripada kelab lain musim panas ini. (Sukan Langit)

Juga dari Sky Sports kami mendapat tahu bahawa pemain tengah Everton, Amadou Onana sedang menjalani pemeriksaan perubatan hari ini sebelum berpindah ke Aston Villa. Yuran perpindahan difahamkan berjumlah £50 juta.

Untuk mendapatkan diskaun ke atas yuran yang disebut oleh Crystal Palace (£70 juta) untuk Marc Guehi, Arsenal bersedia untuk menawarkan perjanjian pemain-tambah tunai yang akan menyaksikan mereka berpisah dengan kira-kira £40 juta dan Eddie Nketiah untuk mendapatkan tengah-belakang ke utara London. (Ekspres Harian)

Setelah dikaitkan dengan keluar dari Brentford sepanjang musim panas, nampaknya Ivan Toney tidak akan menjadi pembelian murah untuk mana-mana kelab yang berminat. Pengurus Bees, Thomas Frank memberitahu Sky Sports bahawa dia mahu penyerang bintangnya kekal: “Saya lebih gembira jika dia kekal bersama kami. Dia seorang penjaring gol dan itu sangat bagus untuk dimiliki dalam pasukan anda jadi jika anda mahu membelinya, ia mahal.”

Chelsea dan Tottenham sama-sama berminat untuk membawa pemain sayap Juventus Federico Chiesa ke Liga Perdana, menurut Gazzetta dello Sport.

Menurut Football Insider, Liverpool dan Tottenham sedang menyediakan bidaan untuk pemain sayap Crystal Palace, Eberechi Eze. The Eagles mahukan sekurang-kurangnya £50 juta untuk pemain mereka.

Ketika hampir mengalu-alukan Onana, Aston Villa sedang bersiap sedia untuk keluar dari Moussa Diaby, yang hampir menyertai Al-Ittihad dengan harga kira-kira £50.5 juta. Tempoh kontraknya ialah lima tahun. (Sukan Langit)

Virgil van Dijk dikatakan terbuka dengan idea untuk meninggalkan Liverpool pada musim panas ini dan telah memberikan persetujuannya kepada kelab Saudi untuk membuat tawaran rasmi untuknya. The Reds menghargainya pada £46.4 juta, sementara dia telah memasuki tahun terakhir kontraknya. (TEAMtalk)

Masih mengenai Liverpool, Arne Slot dilaporkan “terdesak” untuk mengekalkan Trent Alexander-Arnold di tengah-tengah minat daripada Real Madrid. The Merseysiders akan mengadakan perbincangan dengan pemain berkenaan mengenai kontrak baharu. (Orang Dalam Bola Sepak)

Pasukan Liga Pro Saudi Al-Ahli berminat untuk membeli dua penyerang Liga Perdana musim panas ini, kedua-dua pemain Brazil dan kedua-duanya bermain di utara London: pemain Arsenal Gabriel Jesus dan Richarlison dari Tottenham. (Al Riyadiyah)

Penerbitan Jepun Sponichi mendakwa bahawa ejen pemain sayap Real Sociedad, Takefusa Kubo kini berada di England, sedang merundingkan butiran akhir perjanjian dengan Liverpool.

GOL Brazil mendakwa Manchester United sanggup membayar £17 juta untuk pemain tengah Palmeiras, Richard Rios. Mereka kagum dengan persembahannya di Copa America tahun ini.

Walaupun laporan mengatakan bahawa perjanjian telah dipersetujui, rundingan antara Manchester City dan Al-Ittihad untuk perpindahan Kevin De Bruyne tidak dimuktamadkan, menurut talkSPORT.

Share.
Leave A Reply