Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Perpindahan EPL

Newcastle telah melengkapkan perpindahan tetap pemain pertahanan Serbia berusia 19 tahun, Miodrag Pivas dari Jedinstvo Ub. Dia menyertai Magpies dengan perjanjian lima tahun, manakala kos urus niaga yang dikhabarkan berjumlah £678,000. Kelab Serbia itu telah memasukkan klausa penjualan 20% juga. ( Pengumuman rasmi Newcastle )

Arsenal telah bergerak lebih dekat untuk mendapatkan perjanjian untuk Riccardo Calafiori, kerana Bologna bertahan dengan bayaran £42.2 juta dan perbincangan tertumpu pada struktur dan klausa pembayaran. Istilah peribadi antara Gunners dan Calafiori dijangka tidak menjadi isu. (Sukan Langit)

Daily Mail mendakwa bintang Manchester City, Kevin De Bruyne telah bersetuju dengan syarat peribadi dengan kelab Arab Saudi, Al-Ittihad. Mereka juga melaporkan bahawa rundingan sedang dijalankan antara kedua-dua kelab berkenaan dengan bayaran perpindahan. De Bruyne mempunyai baki satu tahun dalam kontraknya bersama City.

West Ham United telah melihat tawaran lisan pertama mereka sebanyak £15 juta untuk N’Golo Kante ditolak oleh Al-Ittihad, kerana kelab Saudi itu berharap untuk mengekalkan pemain Perancis itu. Mereka melihatnya sebagai pemain penting untuk masa kini dan masa depan kelab dan ia memerlukan tawaran sekurang-kurangnya £25 juta untuk membawa mereka ke meja rundingan. (The Athletic)

Manchester United mempunyai musim panas yang sibuk setakat ini, membawa masuk Joshua Zirkzee dan Leny Yoro, manakala pemain PSG Manuel Ugarte dikaitkan dengan ketibaan lebih dan lebih konsisten. Bagaimanapun, United juga sedang mencari untuk membawa Adrien Rabiot melalui pintu Old Trafford selepas tamat kontraknya bersama Juventus. Terdapat banyak minat dalam perkhidmatan Rabiot dari Liverpool, AC Milan dan Real Madrid, dan ESPN kini mengatakan bahawa Mancunians telah menyertai perlumbaan untuk mendapatkan tandatangannya.

Dan itu bukan semua tentang Manchester United. Penerbitan Perancis L’Equipe melaporkan bahawa mereka akan menentang Bayern Munich dalam usaha mendapatkan sensasi Belanda Xavi Simons pada musim panas ini.

Fabrizio Romano memberitahu kami bahawa perpindahan pemain tengah Tottenham Pierre-Emile Højbjerg ke Olympique Marseille adalah sama baiknya, dengan pengesahan perjanjian bernilai sekitar £11.8 juta akan datang tidak lama lagi.

Presiden Real Madrid, Florentino Perez mahu membawa masuk pemain tengah Manchester City, Rodri pada musim panas ini kerana dia percaya kehadirannya di bilik enjin Real akan memberikan yang terbaik dalam diri Federico Valverde dan Jude Bellingham. (El Nacional)

Tanda harga Manchester United untuk Scott McTominay dilaporkan £30 juta, dengan Fulham berminat dengan pemain tengah itu. (Orang Dalam Bola Sepak)

Penerbitan Sepanyol Fichajes mengatakan bahawa Arsenal mahukan pemain sayap Bayern Munich Leroy Sane. Kontraknya bersama Bayern kini hanya tinggal kurang setahun lagi. Sementara itu, Bild mendakwa Bayern tidak mahu Sane pergi dan sedang menyediakan kontrak baharu untuknya.

Satu lagi tandatangan berpotensi untuk Olympique Marseille dari utara London ialah penyerang Arsenal Eddie Nketiah, yang berminat untuk meninggalkan The Gunners untuk mencari lebih banyak masa bermain. (Kaki Mercato)

Akhir sekali, daripada BBC Sport kita mengetahui bahawa Brighton telah menolak tawaran bernilai £8 juta untuk Billy Gilmour dari kelab Itali, Napoli.

Share.
Leave A Reply