Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Klopp Teruskan bersama Liverpool

Dua bulan selepas Jürgen Klopp meninggalkan jawatannya sebagai pengurus Liverpool, dia terus terikat dengan pasukan Merseyside kerana dia telah bersetuju untuk menjadi duta kehormat untuk Yayasan LFC, yang merupakan organisasi amal rasmi kelab itu.

Dia telah lama dikaitkan dengan Yayasan LFC, sentiasa menyumbang sepanjang sembilan tahun berkhidmat di Liverpool. Walaupun selepas perlawanan terakhirnya menentang Wolves pada bulan Mei, dia mendermakan sejumlah barangan yang dipakai dan ditandatangani olehnya untuk lelongan mengumpul dana, yang mengumpul £40,000 dalam tujuh hari.

Bercakap mengenai peranannya sebagai duta kehormat Yayasan LFC, Klopp berkata: “Yayasan LFC melakukan tugas yang luar biasa dalam komuniti, baik di wilayah bandar Liverpool dan seterusnya.

“Saya amat berbangga untuk meneruskan kerja saya bersama mereka dan dinamakan sebagai duta kehormat Yayasan LFC yang pertama. Saya tidak sabar untuk melihat apa yang boleh kita lakukan dengan itu, sekarang saya mempunyai lebih banyak masa di tangan saya.”

Perpindahan EPL

Pemain baharu Liga Perdana Inggeris, Ipswich Town telah mengesahkan menandatangani pemain pertahanan tengah berusia 23 tahun, Jacob Greaves dari Hull City. Yuran yang dilaporkan berjumlah £18 juta termasuk tambahan dan bonus, manakala kontrak dilanjutkan selama lima tahun. ( Pengumuman rasmi Ipswich )

Leicester dan Wilfred Ndidi telah bersetuju dengan lanjutan kontrak selama tiga tahun. Perjanjian baharu itu, berjalan sehingga Jun 2027, akan menjadikan tempoh Ndidi bersama The Foxes bertahan lebih sedekad, selepas dia menyertai kelab itu pada Januari 2017. ( Pengumuman rasmi Leicester )

Dalam berita mengenai lanjutan kontrak lain, Manchester United mengikat pemain pertahanan tengah Jonny Evans untuk satu musim lagi. Pemain berusia 36 tahun itu menyertai semula pasukan Old Trafford pada musim panas lalu selepas lapan tahun meninggalkan kelab itu. ( Pengumuman rasmi Manchester United )

Chelsea telah mengumumkan pembelian pemain tengah FC Basel, Renato Veiga dengan bayaran £12 juta. Dia menyertai The Blues dengan kontrak tujuh tahun. ( Pengumuman rasmi Chelsea )

Arsenal sedang bersedia untuk melambai selamat tinggal kepada Albert Sambi Lokonga dan Nuno Tavares. Kedua-duanya akan keluar dengan pinjaman awal, dengan Lokonga menjalani pemeriksaan perubatan dengan Sevilla sebelum pinjaman dengan pilihan untuk membeli dengan harga £10 juta, manakala ejen Tavares sedang membincangkan terma peribadi dengan Lazio. Perjanjiannya adalah pinjaman dengan kewajipan untuk membeli dengan harga £4.2 juta ditambah tambahan. (Sukan Langit)

Gazzetta dello Sport memberitahu kami bahawa Manchester United telah membuat “tawaran besar” kepada PSG untuk bintang Belanda Xavi Simons. Terdapat banyak minat terhadapnya daripada pemain seperti Bayern Munich dan Barcelona, jadi pasukan Inggeris mahu bergerak pantas untuk mendapatkan khidmat Simons.

Memandangkan Arsenal dan Manchester United berminat dengan bek tengah Marc Guehi, Crystal Palace telah menetapkan tanda harga £70 juta untuknya. (Orang Dalam Bola Sepak)

Selepas dia dikaitkan dengan Liverpool beberapa minggu lalu, kini pemain tengah Atalanta, Ederson berada dalam radar Tottenham, yang melihatnya sebagai pengganti berpotensi untuk Pierre-Emile Højbjerg. (GIVEMESPORT)

Pemain tengah Real Sociedad, Mikel Merino bersedia untuk meninggalkan kelab pada musim panas ini dan akan berminat untuk berpindah ke Arsenal, yang bersedia membayar £21 juta untuk membawanya masuk, menurut Football Transfers. Bagaimanapun, berita daripada Tutto Juve ialah Sociedad sedang mencari £33.7 juta untuk berpisah dengan Merino.

Akhbar Jerman Die Woche mendakwa bahawa Liverpool bersedia untuk mencetuskan klausa pelepasan £50.5 juta pemain tengah RB Leipzig Dani Olmo, tetapi juga mesti meyakinkannya untuk menolak minat dari Manchester City dan Barcelona memihak kepada perpindahan ke Anfield.

Menurut wartawan Turki, Ertan Suzgun, penyerang Besiktas berusia 18 tahun, Semih Kilicsoy menarik minat sekurang-kurangnya dua kelab EPL. Aston Villa telah menawarkan tawaran pemain tambah tunai, manakala Fulham juga membuat tawaran. Kedua-duanya ditolak kerana ia tidak sama dengan penilaian kelab Istanbul terhadap pemain itu: £25.2 juta.

Share.
Leave A Reply