Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

 

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Kontrak Baru untuk Bos Southampton

Pengurus Saints, Russell Martin telah menandatangani perjanjian baru selama tiga tahun dengan kelab itu selepas membawa mereka ke Liga Perdana menerusi playoff Kejuaraan.

 

Bersama beliau, seluruh kakitangan kejurulatihan di St. Mary’s (Matt Gill, Dean Thornton, Colin Calderwood, Carl Martin, Rhys Owen dan Ben Parker) telah menandatangani lanjutan kontrak.

 

Inilah yang dikatakan lelaki itu sendiri: “Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada mereka kerana menunjukkan komitmen itu dan kerana benar-benar mempercayai kami dan apa yang telah kami lakukan dan sokongan yang mereka berikan kepada kami setakat ini dan saya benar-benar mencari ke hadapan untuk meneruskan perjalanan, kerana ia adalah tahun yang menakjubkan.

 

“Saya rasa kita semua telah belajar begitu banyak sebagai sebuah kelab, sebagai satu kumpulan. Saya rasa begitu banyak perkara yang perlu diterangkan apabila kami mula-mula membincangkannya, tidak ada soalan daripada saya atau jurulatih tentang apa yang perlu dilakukan. Ia seperti ‘Ya, mari kita lakukan ini’ dan semuanya telah diikat dengan cepat dan saya sangat teruja dengan musim hadapan.”

Perpindahan EPL

Archie Gray yang berusia 18 tahun telah menyertai Tottenham dari Leeds United secara perpindahan tetap, dengan bayaran yang dikhabarkan sekitar £25-30 juta. Perpindahan pemain antarabangsa England U21 itu juga bermakna Joe Rodon menuju ke arah lain untuk kebaikan selepas menghabiskan musim lalu secara pinjaman di Elland Road. ( Pengumuman rasmi Tottenham )

 

 

Wolverhampton telah menandatangani Jørgen Strand Larsen secara pinjaman daripada Celta Vigo untuk musim ini. Perpindahannya akan kekal sehingga 2029 jika klausa tertentu dipenuhi. ( Pengumuman rasmi Wolves )

 

Perpindahan Kiernan Dewsbury-Hall ke Chelsea kini lengkap, selepas menandatangani perjanjian lima tahun untuk mengikuti pengurus Enzo Maresca dari Leicester ke Stamford Bridge. ( Pengumuman rasmi Chelsea )

 

Dan satu lagi mengesahkan perpindahan Wolves, ketika pemain pertahanan berusia 18 tahun Pedro Lima menandatangani kontrak lima tahun untuk menyertai pasukan Molineux dari kelab Brazil, Sport Recife. ( Pengumuman rasmi Wolves )

 

Manchester United sedang mencari untuk mengurangkan kakitangan bermain. The Daily Mirror mendakwa bahawa “majoriti skuad” boleh tertakluk kepada tawaran daripada kelab lain, manakala pengarah sukan baharu Dan Ashworth bersedia untuk mengadakan perbincangan dengan Marcus Rashford. Mereka lebih suka mengekalkannya, tetapi “berfikiran terbuka” untuk menjualnya. Pada masa yang sama, Daily Express melaporkan bahawa United sedang berusaha keras untuk menjual Jadon Sancho dan Mason Greenwood seawal minggu depan.

 

Penyerang Olympique Marseille, Iliman Ndiaye dijangka melengkapkan perpindahan ke Everton tidak lama lagi, kerana dia telah pun lulus ujian perubatannya. (Berita Sukan Langit)

 

 

Arsenal berminat untuk membawa masuk bek tengah Barcelona Jules Kounde pada musim panas ini, tetapi kelab Catalan itu menunggu untuk melihat sama ada Ronald Araujo kekal sebelum membenarkan perjanjian untuk Kounde. Yuran perpindahan yang dikhabarkan untuk pemain Perancis itu ialah £50.8 juta. (90 minit)

 

Liverpool difahamkan bersedia membayar klausa pelepasan dalam kontrak antara Nico Williams dan Athletic Club. Pemain sayap itu juga dikehendaki oleh Chelsea dan Barcelona. (El Nacional)

 

Corriere dello Sport memberitahu kami bahawa Arsenal telah mengemukakan bidaan £40 juta untuk bek tengah Bologna, Riccardo Calafiori. Chelsea juga sangat meminati pemain itu.

 

Manchester City boleh menjual Matheus Nunes pada musim panas ini untuk membiayai perpindahan pemain tengah Newcastle, Bruno Guimaraes. (The Athletic)

 

Brighton mempunyai tawaran £30 juta ditolak oleh Leeds United untuk Georginio Rutter. Ini mungkin membuatkan Seagulls beralih perhatian kepada rakan sepasukannya, Crysencio Summerville. (Leeds Live). Pada masa yang sama, penerbitan Belanda De Telegraaf mendakwa bahawa PSG telah pun bertanya tentang perpindahan ke Summerville.

 

Jika Borussia Dortmund gagal meyakinkan pemain tengah Brighton, Pascal Gross untuk menyertai kelab itu, mereka akan cuba menandatangani Pierre-Emile Højbjerg dari Tottenham. (Sky Sports Germany)

Share.
Leave A Reply