Pemain EPL di EURO 2024 – Hari 16

Kita kini mengetahui dua suku akhir pertama kejohanan itu, selepas Switzerland menyingkirkan Itali dan Jerman kekal dalam pertandingan itu hasil kemenangan menentang Denmark. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini.

Switzerland 2-0 Itali

Penyandang juara itu keluar daripada kejohanan tahun ini dengan merengek selepas gagal menguji Switzerland dalam apa-apa cara yang ketara, kerana mereka mencatatkan satu pukulan ke sasaran.

Pemain Switzerland itu mempamerkan persembahan pragmatik dan profesional, menjaringkan gol sejurus sebelum dan sejurus selepas separuh masa, gol pertama ihsan Remo Freuler menamatkan gerakan pasukan yang hebat, manakala yang kedua adalah penyudah lencong yang hebat oleh Ruben Vargas, yang turut membantu gol pertama. Matlamat.

Dari segi pemain Liga Perdana, walaupun tidak ada yang tampil untuk Itali, terdapat dua pemain dari awal untuk Switzerland: Fabian Schär dan Manuel Akanji. Kedua-duanya mempunyai permainan yang baik, mengekalkan Itali yang lemah tanpa banyak kekecohan.

Penilaian

Switzerland: Fabian Schär (Newcastle) – 7.5; Manuel Akanji (Manchester City) – 7.5

Itali: T/A

Anda boleh mendapatkan sorotan dan reaksi daripada permainan ini dengan mengklik di sini .

Jerman 2-0 Denmark

Tuan rumah Jerman juga mara ke suku akhir dalam perlawanan yang tergendala kira-kira setengah jam akibat ribut petir yang kuat di Dortmund.

Gol Jerman dijaringkan pada separuh masa kedua, dengan Kai Havertz menyempurnakan sepakan penalti pada minit ke-53 dan Jamal Musiala mendapat penyudah yang tenang pada minit ke-68.

Permainan ini tidak kekurangan kontroversi, kerana VAR mempunyai malam yang sibuk, tidak membenarkan tidak kurang daripada tiga gol: dua untuk Jerman dan satu untuk Denmark. Ia juga merupakan campur tangan VAR yang akhirnya menganugerahkan penalti kepada tuan rumah, beberapa saat selepas tidak membenarkan gol Joachim Andersen di hujung yang lain.

Pemain Liga Perdana mempunyai nasib yang bercampur-campur dalam yang satu ini, kerana kami melihat persembahan yang baik dari Havertz dan, sedikit sebanyak, Pierre-Emile Højbjerg, tetapi pemain seperti Rasmus Højlund dan Andersen bergelut untuk bangkit.

Penilaian

Jerman: Kai Havertz (Arsenal) – 8

Denmark: Joachim Andersen (Crystal Palace) – 5.5; Jannik Vestergaard – 6; Pierre-Emile Højbjerg (Tottenham) – 7; Rasmus Højlund (Manchester United) – 6; Christian Eriksen (Manchester United) – 6; Christian Nørgaard (Brentford) – 6.5

Klik di sini untuk sorotan, reaksi dan butiran daripada permainan ini.

Share.
Leave A Reply