Pemain EPL di Copa America 2024 – Hari 10

Kumpulan A kini telah berakhir, dengan Argentina menewaskan Peru dan Chile seri menentang Kanada, yang bermakna Argentina dan Kanada layak ke suku akhir. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews Copa America kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana yang terlibat dalam kejohanan itu.

Argentina 2-0 Peru

Juara dunia itu membuktikan silsilah mereka dalam kemenangan selesa ke atas Peru di Miami, walaupun kehilangan kapten dan azimat mereka, Lionel Messi. Mereka kini telah memenangi kumpulan A dengan mata maksimum, lima gol dijaringkan dan tiada bolos.

Ia adalah Lautaro Martinez yang bangkit dengan dua gol pada separuh masa kedua, dan ia tidak kurang daripada apa yang sepatutnya diterima Argentina. Mereka mempunyai xG 2.29 (berbanding 0.29 untuk Peru), 69% penguasaan bola dan enam pukulan ke sasaran.

Pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini hanya beraksi untuk Argentina, kerana mereka mempunyai beberapa wajah segar dalam kesebelasan utama. Bagaimanapun, pemain seperti Gonzalo Montiel dan Alejandro Garnacho beraksi dengan baik, manakala Enzo Fernandes bangkit dari bangku simpanan untuk bermain hampir 30 minit dan meletakkan bahagian tengah dengan baik.

Penilaian

Argentina: Emiliano Martinez (Aston Villa) – 7; Gonzalo Montiel (Nottingham Forest) – 7.5; Giovani Lo Celso (Tottenham) – 7; Alejandro Garnacho (Manchester United) – 7.5; Enzo Fernandez (Chelsea) – 7.5

Peru: T/A

Kanada 0-0 Chile

Keputusan seri dalam perlawanan seimbang menyaksikan Kanada mendapat mata yang mereka perlukan menentang Chile 10 pemain dan mara ke kalah mati.

Tiada pemain Liga Perdana ditampilkan dalam permainan ini.

Penilaian

Kanada: T/A

Chile: T/A

 

Share.
Leave A Reply