Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

 

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Jadual dan Lawatan Pra-Musim

Akan ada banyak aksi Liga Perdana untuk dinikmati peminat di AS, kerana pemain seperti Arsenal, Liverpool, Manchester United dan lain-lain akan mengembara merentasi kolam untuk bermain menentang satu sama lain dan lawan peringkat atasan yang lain.

 

 

Sememangnya, terdapat perlawanan pramusim yang disediakan untuk stadium rumah mereka juga, untuk tarikh yang lebih dekat dengan permulaan musim 2024/25.

 

Beberapa perlawanan terpenting termasuk Arsenal lwn Manchester United pada 27 Julai di Los Angeles, Arsenal lwn Liverpool empat hari kemudian di Philadelphia, Manchester City lwn Barcelona pada 30 Julai di Orlando, Liverpool lwn Manchester United pada 3 Ogos di South Carolina, Chelsea lwn Real Madrid pada 6 Ogos di Charlotte dan lain-lain.

 

Anda boleh melihat senarai lengkap perlawanan pramusim yang disahkan untuk semua kelab Liga Perdana dengan mengklik di sini .

Perpindahan EPL

Aston Villa telah mengumumkan pembelian Ian Maatsen dari Chelsea. Pemain pertahanan kiri itu menyertai kelab Birmingham secara tetap selepas menghabiskan musim lalu secara pinjaman di Borussia Dortmund. Yuran perpindahan yang dikhabarkan ialah £37.5 juta. ( Pengumuman rasmi Aston Villa )

 

Southampton telah menyambung kontrak kakitangan kelab jangka panjang Alex McCarthy. Penjaga gol berusia 34 tahun itu akan menghabiskan dua tahun akan datang di St. Mary’s. ( Pengumuman rasmi Southampton )

 

 

Chelsea juga telah mengesahkan pemergian Hakim Ziyech, yang kini telah melengkapkan perpindahan tetap ke Galatasaray selepas bermain untuk mereka musim lalu secara pinjaman. ( Pengumuman rasmi Chelsea )

 

Laporan daripada The Athletic memberitahu kami bahawa Manchester United “serius mempertimbangkan” perpindahan bek tengah Bayern Munich Matthijs de Ligt kerana mereka juga terus mengejar Jarrad Branthwaite dari Everton. Kelab itu mungkin akan menandatangani kedua-dua pemain pertahanan selepas krisis kecederaan musim lalu di jabatan itu, serta pemergian Raphael Varane dari kelab.

 

Mengenai potensi perpisahan selanjutnya dari Manchester United, TEAMtalk memberitahu kami bahawa kelab itu telah berhubung dengan saingan EPL Arsenal, Chelsea dan Manchester City dalam usaha untuk menurunkan Jadon Sancho pada musim panas ini. Pemilik bahagian Jim Ratcliffe menuntut bayaran sebanyak £40 juta untuk pemain sayap itu.

 

Penyerang Manchester City, Julian Alvarez, berada dalam radar Barcelona dan PSG, dengan kedua-dua kelab bekerja keras untuk meyakinkannya untuk berpindah daripada juara Liga Perdana itu. (CaughtOffside)

 

Sky Sports Germany mengatakan bahawa Bayern Munich bersedia untuk meninggalkan meja rundingan jika tawaran £38 juta terbaru mereka untuk Joao Palhinha tidak diterima oleh Fulham.

 

 

Selepas minat daripada Liverpool, kini Arsenal dan Tottenham juga sedang mencari untuk menandatangani bakal ejen bebas Adrien Rabiot tidak lama lagi, kerana kontraknya bersama Juventus akan tamat esok. (Corriere dello Sport)

 

Ketika Ronald Araujo sedang memikirkan sama ada mahu menandatangani kontrak baharu dengan Barcelona, terdapat minat terhadap khidmatnya daripada duo EPL Manchester City dan Newcastle. Menurut wartawan Marcos Benito, pemain pertahanan itu boleh dijual dengan harga £100 juta.

Share.
Leave A Reply