Pemain EPL di EURO 2024 – Hari 11

Semalam kita menyaksikan kumpulan B berakhir, dengan Sepanyol menduduki tempat teratas dengan sembilan mata, manakala Itali turut mara. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini.

Albania 0-1 Sepanyol

Sepanyol menjadi pasukan pertama di EURO yang mengumpul sembilan mata dengan tipis menewaskan Albania di Düsseldorf.

Penyudah yang baik daripada Ferran Torres pada suku pertama jam bermakna bahawa Albania mempunyai gunung yang perlu didaki dalam percubaan mereka untuk maju. Mereka memberikan akaun yang baik tentang diri mereka sendiri, kerana mereka berjaya melakukan lebih banyak pukulan ke sasaran daripada Sepanyol (4-3) dan menamatkan kejohanan dengan banyak yang boleh dibanggakan.

Dari segi pemain Liga Perdana, Albania mempunyai Thomas Strakosha di gawang dari awal, manakala Armando Broja keluar dari bangku simpanan sekitar tanda sejam dan mempunyai peluang besar pada masa kecederaan untuk menyamakan kedudukan, tetapi tidak memanfaatkannya sepenuhnya.

Bagi Sepanyol, hanya penjaga gol David Raya turun ke padang, ketika jurulatih Luis de la Fuente melakukan 10 pertukaran kepada kesebelasan utamanya daripada perlawanan sebelumnya.

Penilaian

Albania: Thomas Strakosha (Brentford) – 6; Armando Broja (Chelsea) – 6

 

Sepanyol: David Raya (Arsenal) – 7.5

 

Anda boleh mencari sorotan dan reaksi dengan mengklik di sini .

Croatia 1-1 Itali

Gol hebat sebelum masa kecederaan daripada pemain gantian Mattia Zaccagni menjadikan Itali seri dan mematahkan hati Croatia, yang kini menamatkan kumpulan dengan dua mata dan tolak perbezaan tiga gol, menjadikannya tidak mungkin layak ke pusingan 16.

Sekali lagi, hanya tiga pemain EPL terlibat, dengan duo City Joško Gvardiol dan Mateo Kovačić bermain untuk Croatia dan Jorginho dari Arsenal bermula untuk Itali. Bagaimanapun, hanya Gvardiol yang bermain sepanjang permainan.

Keputusan ini juga bermakna Itali telah berjaya dan akan menentang Switzerland pada pusingan 16. Ia adalah kali kelima berturut-turut Azzurri membuat penampilan kalah mati di EURO.

Penilaian

Croatia: Joško Gvardiol (Manchester City) – 7; Mateo Kovačić (Manchester City) – 7

Itali: Jorginho (Arsenal) – 7.5

Klik di sini untuk sorotan, reaksi dan butiran daripada permainan ini.

Share.
Leave A Reply