Pemain EPL di EURO 2024 – Hari 10

Perlawanan pertama Matchday 3 berlangsung semalam dan kumpulan A kini berakhir. Jerman dan Switzerland pasti mendapat tempat mereka dalam pusingan 16, dengan tuan rumah sebagai pemenang kumpulan, manakala Hungary mesti menunggu keputusan dalam kumpulan lain untuk melihat sama ada mereka layak dari tempat ketiga. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini.

Scotland 0-1 Hungary

Terdapat kesedihan lewat untuk Tentera Tartan di Stuttgart, kerana mereka melepaskan gol dengan hampir sepakan terakhir perlawanan yang menyaksikan dua pemain Liverpool menjadi kapten negara mereka.

Walaupun perlawanan tidak pernah benar-benar berjalan sehingga kira-kira lima minit sebelum masa kecederaan separuh masa kedua, kebanyakannya Hungary yang mendominasi prosiding dengan cara steril. Mereka melakukan lima pukulan ke arah gol, manakala Scotland hanya mengumpul satu, walaupun mengetahui bahawa kemenangan untuk Robertson & Co. berkemungkinan besar akan membolehkan mereka mara ke pusingan 16.

 

Bagaimanapun, kini Szoboszlai dan Hungary yang menunggu keputusan kumpulan lain untuk melihat sama ada mereka adalah salah satu daripada empat pasukan terbaik tempat ketiga yang mara, selepas jaringan pada minit ke-10 masa kecederaan daripada Kevin Csoboth.

Penilaian

Scotland: Andy Robertson (Liverpool) – 6; John McGinn (Aston Villa) – 6; Billy Gilmour (Brighton) – 6.5; Scott McTominay (Manchester United) – 6.5; Che Adams (Southampton) – 5.5; Stuart Armstrong (Southampton) – 5.5; Ryan Christie (Bournemouth) – T/A

Hungary: Milos Kerkez (Bournemouth) – 6.5; Dominik Szoboszlai (Liverpool) – 7.5

Anda boleh mencari sorotan dan reaksi dengan mengklik di sini .

Switzerland 1-1 Jerman

Keputusan seri di Frankfurt memastikan tuan rumah dan Switzerland mara bersama ke pusingan 16.

Gol separuh masa pertama daripada Dan Ndoye memberikan Switzerland pendahuluan dan prospek mengungguli kumpulan A, tetapi Jerman menyamakan kedudukan pada masa kecederaan separuh masa kedua menerusi Niclas Füllkrug untuk menamatkan peringkat kumpulan di tempat pertama dengan tujuh mata.

Pemain Liga Perdana tidak beraksi dengan baik dalam perlawanan ini, kerana tumpuan lebih kepada Ndoye untuk Switzerland dan, sekali lagi, Jamal Musiala untuk Jerman. Bagaimanapun, pemain Arsenal, Kai Havertz berada di penghujung beberapa peluang yang terlepas, dan pemain Newcastle Fabian Schär mempunyai permainan yang baik secara keseluruhan.

Penilaian

Switzerland: Fabian Schär (Newcastle) – 7; Manuel Akanji (Manchester City) – 6.5

Jerman: Kai Havertz (Arsenal) – 7

Klik di sini untuk sorotan, reaksi dan butiran daripada permainan ini.

Share.
Leave A Reply