Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Pengadil Liga Perdana dalam Kedudukan UEFA

Pengadil EPL Craig Pawson telah diturunkan oleh badan induk Eropah ke Senarai Kedua mereka (peringkat ketiga untuk pegawai perlawanan). Dia telah digantikan oleh rakan sejawatannya di Liga Perdana, John Brooks (gambar di bawah).

Perpindahan ini disebabkan Pawson terlibat dalam beberapa kontroversi sepanjang musim lalu, manakala Brooks diberi ganjaran untuk persembahannya. Dia juga dipuji oleh ESPN untuk persembahannya pada 2023/24, kerana dia mendahului ranking mereka untuk yang terbaik daripada semua pengadil tertinggi, dan menduduki tempat kedua sebagai VAR.

Liga Perdana kini mempunyai empat ref dalam Senarai Elit dan Senarai Pertama UEFA, yang merupakan dua peringkat teratas untuk pegawai perlawanan, manakala enam ref EPL berada dalam Senarai Kedua.

Perpindahan EPL

Chelsea telah mengumumkan pembelian wonderkid Brazil Estevao Willian dari Palmeiras, dengan bayaran permulaan £29.1 juta. Pemain berusia 17 tahun itu secara rasmi akan menyertai The Blues pada musim panas akan datang. ( Pengumuman rasmi Chelsea )

Everton telah melengkapkan pembelian pemain tengah Aston Villa, Tim Iroegbunam. Pemain berusia 20 tahun itu menyertai The Toffees dengan perjanjian tiga tahun dan yuran yang dikhabarkan ialah £9 juta, menurut Fabrizio Romano. ( Pengumuman rasmi Everton )

Michael Olise ke Bayern Munich hampir selesai, kerana Sky Sports melaporkan bahawa Jerman telah bersetuju dengan bayaran £50.7 juta (termasuk tambahan) dengan Crystal Palace, manakala pemain itu telah memilih untuk berpindah ke Allianz Arena selepas Chelsea terkeluar daripada kelab. berlumba untuk mendapatkan tandatangannya.

Liverpool adalah salah satu pihak yang memantau Jamal Musiala dari Bayern Munich, kerana penyerang muda itu dilaporkan berminat untuk berpindah ke Prem. Kontraknya di Bavaria berjalan selama dua tahun lagi. (Sukan Langit)

Outlet Portugis Leonino sekali lagi memberitahu kami bahawa Arsenal “sangat hampir” untuk mendapatkan perjanjian untuk penyerang Sporting Viktor Gyokeres. Tidak banyak perkembangan pada semalam , tetapi teruskan menonton ruang ini.

Wakil pemain tengah Juventus, Adrien Rabiot telah dihubungi oleh kedua-dua Liverpool dan Real Madrid, manakala beberapa kelab EPL lain turut berminat dengan tandatangannya. (Sportitalia)

beIN Sports mendakwa bahawa rundingan antara bek kanan Manchester United, Aaron Wan-Bissaka dan Galatasaray telah mencapai beberapa kemajuan, kerana kelab Turki itu merancang untuk menawarkan kontrak empat tahun kepada pemain itu.

Dalam khabar angin baharu membabitkan penyerang EPL, Newcastle tidak lama lagi boleh menandatangani perjanjian untuk pemain Everton Dominic Calvert-Lewin, ketika dia memasuki tahun terakhir kontraknya dengan kelab Merseyside itu. (Penjaga)

Menurut Mirror, Tottenham kini menjadi pilihan untuk menandatangani pertahanan Feyenoord, Lutsharel Geertruida, kerana Liverpool telah menunjukkan minat sebelum ini tetapi menjadi teragak-agak sejak beberapa minggu kebelakangan ini.

Share.
Leave A Reply