Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Mengapa Manchester United Kekalkan Erik ten Hag

Dalam temu bual dengan Bloomberg, pemilik bahagian United, Sir Jim Ratcliffe menjelaskan mengapa kelab memutuskan untuk tidak memecat pengurus mereka: “Jurulatih bukanlah isu utama di Manchester United.”

“Ia sebuah kelab sukan. Ia perlu berdaya saing, ia memerlukan tahap intensiti, tetapi dengan sisi yang menyokong kerana anda berurusan dengan pemain yang agak muda. Ia tidak mempunyai persekitaran seperti itu dari segi sejarah.”

Kemas Kini Kakitangan Kejurulatihan Liverpool

Ketua jurulatih baharu The Reds, Arne Slot telah memberikan beberapa berita mengenai jurulatihnya dalam temu bual rasmi pertama sejak menyertai kelab itu .

Slot akan disertai di Anfield oleh Sipke Hulshoff sebagai penolong ketua jurulatih. Bekas jurulatih Belanda dan bos Feyenoord Bawah 21 tahun itu telah menjadi pembantu Slot di De Kuip sejak 2022.

Liverpool juga mengambil Ruben Peeters sebagai jurulatih prestasi fizikal utama mereka seperti yang diharapkan, manakala Fabian Otte dari Jerman akan meninggalkan peranannya dengan pasukan kebangsaan Amerika Syarikat selepas kejohanan Copa America yang akan datang di Amerika Syarikat untuk menjadi ketua pasukan The Reds pertama- bimbingan penjaga gol pasukan.

Menurut Slot, dia dan pengarah sukan baharu Richard Hughes juga sedang berbincang mengenai beberapa lagi jawatan yang akan diisi.

Kesengsaraan Belakang Kiri England

Mail Sport difahamkan bahawa jurulatih Three Lions, Gareth Southgate telah dilanda berita bahawa Luke Shaw masih tidak dapat menyertai latihan penuh dengan skuad itu pada EURO 2024, menjadikan keputusan untuk membawanya ke kejohanan itu semakin meragukan.

Walaupun Shaw adalah bek kiri yang hebat apabila cergas, dia tidak bermain secara konsisten untuk Manchester United selama beberapa bulan, dan pilihan lain Southgate untuk jawatan itu ialah Kieran Trippier, yang tidak cergas secara semula jadi.

Gesaan itu supaya Tyrick Mitchell dari Crystal Palace diketepikan daripada skuad 26 pemain nampaknya semakin wajar sekarang.

Perpindahan EPL

Liga Pro Saudi Al-Ittihad berminat dengan Mohammed Kudus dari West Ham, menurut laporan dari ESPN.

Pemain tengah Aston Villa, Tim Iroegbunam akan menjalani pemeriksaan perubatan di Everton hari ini sebelum satu langkah yang mana persetujuan penuh telah dicapai antara semua pihak yang terlibat. (Orang Dalam Bola Sepak)

Liverpool telah menyertai Chelsea dan Manchester United dalam perlumbaan untuk pemain sayap Crystal Palace, Michael Olise. (Perpindahan Bola Sepak)

Aston Villa dan Chelsea dilaporkan telah mencapai persetujuan untuk menandatangani bek kiri Ian Maatsen. Yuran itu dikatakan “melebihi” £35 juta, manakala pemain itu telah ditawarkan kontrak selama enam tahun. (The Athletic)

Walaupun dikaitkan dengan perpindahan dari kelab itu, Manchester United tidak menganggap kontrak baharu untuk Bruno Fernandes sebagai keutamaan, menurut laporan dari Manchester Evening News. Perjanjian semasanya berjalan selama dua tahun lagi.

Di tengah-tengah ketidakpastian mengenai masa depan Ederson di kelab itu, Manchester City menjejaki penjaga gol Sunderland, Anthony Patterson. (GIVEMESPORT)

Arsenal kecewa dengan usaha mereka mengejar pemain tengah Real Sociedad, Martin Zubimendi, jadi mereka kembali menumpukan perhatian kepada pemain Newcastle, Bruno Guimaraes. (Perpindahan Bola Sepak)

Masih di Gunners, Football Insider memberitahu kami bahawa Arsenal tidak sanggup membayar klausa pelepasan untuk penyerang Sporting Viktor Gyökeres, yang difahamkan bernilai £86 juta.

Manchester United sedia membida £34 juta untuk pemain pertahanan Barcelona, Jules Kounde, tetapi warga Catalan itu hanya bersedia melepaskannya untuk sekurang-kurangnya £51 juta. (El Nacional)

 

 

Share.
Leave A Reply