Pemain EPL di EURO 2024 – Hari 4

Penghujung pusingan pertama perlawanan peringkat kumpulan hampir tiba, dengan 2 lagi perlawanan malam ini, jadi sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan semalam.

Romania 3-0 Ukraine

Dalam satu kejadian yang mengejutkan di Munich, Romania berpegang pada pelan permainan mereka dan menang 3-0 menentang Ukraine.

Radu Drăgușin dari Tottenham adalah satu-satunya pemain EPL Romania, dan dia mempunyai waktu petang yang sibuk di tengah-tengah pertahanan, tetapi menyelesaikan tugasnya dengan jayanya, dengan prestasi hebat untuk membantu mengekalkan rekod bersih. 10 pelepasannya adalah yang paling banyak oleh seorang pemain dalam satu perlawanan setakat ini di EURO.

Kontinjen Liga Perdana Ukraine dianggotai oleh Illia Zabarnyi dari Bournemouth, Oleksandr Zinchenko dari Arsenal dan Mykhailo Mudryk dari Chelsea, manakala pemain Everton Vitali Mykolenko adalah pemain simpanan yang tidak digunakan. Ukraine akan kecewa dengan prestasi mereka, terutamanya kerana perkara yang lebih baik dijangka daripada bintang seperti Mudryk, yang terlepas beberapa peluang besar.

Walau bagaimanapun, ia adalah hari apabila pertahanan mereka mengecewakan mereka, dengan 2 gol pertama sebahagian besarnya adalah kesalahan penjaga gol Andriy Lunin. Yang pertama, dari Nicolae Stanciu, adalah kecantikan mutlak, dan mungkin matlamat kejohanan setakat ini.

https://x.com/EURO2024/status/1802819013828841554

Penilaian

Romania: Radu Drăgușin (Tottenham) – 7.5

Ukraine: Illia Zabarnyi (Bournemouth) – 6; Oleksandr Zinchenko (Arsenal) – 6.5; Mykhailo Mudryk (Chelsea) – 6.5

Untuk sorotan dan reaksi, klik di sini .

Belgium 0-1 Slovakia

Pada kejutan pertama di EURO 2024, Slovakia menjaringkan gol awal dan bertahan untuk kemenangan terkenal menentang pasukan Belgium yang lebih diminati.

Perwakilan EPL dalam pasukan Belgium adalah penting. Sementara Youri Tielemans dari Aston Villa terpaksa berpuas hati dengan penampilan kameo di bangku simpanan, 6 pemain lain terlibat sejak awal. Pemain Fulham, Timothy Castagne tidak menikmati permainan yang bagus di bek kanan, manakala pemain Leicester, Wout Faes boleh menerima sekurang-kurangnya sedikit dorongan daripada prestasinya di bahagian tengah pertahanan.

Bahagian tengah disandarkan oleh pemain Everton, Amadou Onana, yang boleh dikatakan pemain terbaik untuk Belgium. Pemain Manchester City Kevin De Bruyne menarik tali di bahagian tengah seperti biasa, tetapi dengan sedikit kecekapan yang dijangkakan. Pemain Arsenal, Leandro Trossard bermain di sayap kanan, tetapi gagal memberi impak yang ketara. Sebaliknya, rakan sepasukan kelab De Bruyne, Jeremy Doku, juga mengalami malam yang agak lancar.

Pemain paling malang dalam perlawanan itu ialah Romelu Lukaku dari AS Roma (dipinjamkan dari Chelsea), yang mempunyai 2 gol yang dibatalkan pada peringkat penutup.

Slovakia hanya mempunyai seorang pemain Liga Perdana yang terlibat, penjaga gol Newcastle Martin Dúbravka, yang merupakan Man of the Match berkat 5 penyelamatannya dan ketenangan yang diilhamkan sepanjang pertahanannya.

Penilaian

Belgium: Timothy Castagne (Fulham) – 5; Wout Faes (Leicester City) – 7; Amadou Onana (Everton) – 7; Kevin De Bruyne (Manchester City) – 6.5; Leandro Trossard (Arsenal) – 5.5; Jeremy Doku (Manchester City) – 5.5

Slovakia: Martin Dúbravka (Newcastle) – 8.5

Klik di sini untuk lebih banyak sorotan dan reaksi.

Austria 0-1 Perancis

Pada perlawanan terakhir hari itu, Perancis menyahut cabaran dan membuktikan silsilah mereka dengan kemenangan semua perniagaan ke atas Austria, hasil jaringan sendiri oleh bekas pemain Leeds United, Maximilian Wöber. Ia adalah permainan yang menyaksikan banyak darah, dengan Antoine Griezmann mengalami luka di kepala dan Kylian Mbappe keluar dengan patah hidung.

Ia adalah perlawanan yang menyaksikan sedikit perwakilan EPL, memandangkan Austria tidak mempunyai pemain Liga Perdana dalam skuad EURO 2024 mereka, dan Perancis hanya memanggil William Saliba untuk perlawanan ini.

Bek tengah Arsenal itu mengendalikan kebanyakan ancaman tanpa banyak kekecohan, membantu mengehadkan serangan Austria ke hadapan dan mengekalkan penguasaan bola apabila membina serangan.

Penilaian:

Austria: T/A

Perancis: William Saliba (Arsenal) – 7

Untuk sorotan dan reaksi, klik di sini .

Share.
Leave A Reply