Pemain EPL di EURO 2024 – Hari 2

Kami benar-benar berada dalam keadaan yang sukar sekarang, dengan 3 perlawanan setiap hari, jadi sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan semalam.

Hungary 1-3 Switzerland

Hungary mempunyai 2 pemain Liga Perdana turun ke padang dalam kesebelasan utama, dengan Milos Kerkez dan kapten Dominik Szoboszlai mewakili Bournemouth dan Liverpool, masing-masing.

Bos Switzerland, Murat Yakin memanggil Fabian Schär dari Newcastle dan Manuel Akanji dari Manchester City.

Separuh masa pertama berada di bawah kawalan Switzerland, yang mereka gunakan untuk mendahului 2-0 pada waktu rehat. Pada separuh masa kedua, Szoboszlai menjaringkan gol untuk Hungary untuk memberi harapan kepada peminat mereka untuk kembali. Ia tidak boleh berlaku, kerana Switzerland menjaringkan gol sekali lagi pada masa kecederaan untuk mengesahkan keputusan itu.

Penilaian

Hungary: Milos Kerkez (Bournemouth) – 6.5; Dominik Szoboszlai (Liverpool) – 7

Switzerland: Fabian Schär (Newcastle) – 7; Manuel Akanji (Manchester City) – 7

Untuk sorotan dan reaksi, klik di sini .

Sepanyol 3-0 Croatia

Kesebelasan utama Sepanyol mempunyai Marc Cucurella dari Chelsea dan Rodri dari City, manakala Croatia menurunkan 2 pemain Cityzens, Joško Gvardiol dan Mateo Kovačić.

Semua perlawanan datang pada separuh masa pertama yang didominasi oleh Sepanyol dan, sementara Croatia adalah pasukan yang lebih baik selepas rehat, mereka tidak dapat mengubah keunggulan mereka menjadi gol, walaupun separuh masa kedua xG 1.83.

Tiada seorang pun daripada pemain EPL dalam persembahan menyumbang secara langsung kepada gol, tetapi 2 orang Croatia itu menyerlah atas sebab-sebab yang berbeza: Kovačić adalah pemain terbaik untuk pasukannya, dengan beberapa permainan pautan yang hebat, manakala Gvardiol mempunyai persembahan yang tidak biasa.

Penilaian

Sepanyol: Marc Cucurella (Chelsea) – 7; Rodri (Manchester City) – 7

Croatia: Joško Gvardiol (Manchester City) – 5.5; Mateo Kovačić (Manchester City) – 7.5

Untuk sorotan dan reaksi, klik di sini .

Itali 2-1 Albania

Perlawanan ini hanya melibatkan 2 pemain Liga Perdana, dengan Jorginho dari Arsenal bermula untuk Itali dan Armando Broja dari Chelsea mendahului Albania.

Di sebalik kejutan awal apabila melepaskan gol terpantas yang pernah ada di EURO, dengan Albania mencari jaringan selepas hanya 22 saat, Itali bangkit semula dan, pada minit ke-16, mereka sudah pun menetapkan mata terakhir.

Separuh masa kedua lebih seimbang berbanding babak pertama yang dikuasai Itali, tetapi Albania tidak dapat mencari jalan ke gol lain.

Penilaian

Itali: Jorginho (Arsenal) – 7.5

Albania: Armando Broja – 5.5

Untuk sorotan dan reaksi, klik di sini .

Share.
Leave A Reply