Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Pengambilalihan Everton

Selepas Vatche Manoukian dan konsortiumnya telah menarik diri daripada perlumbaan untuk melengkapkan pengambilalihan Everton, laporan terbaru mengatakan bahawa pemilik AS Roma Dan Friedkin telah mencapai persetujuan dengan pemilik majoriti Toffees Farhad Moshiri untuk pakej 94% miliknya.

Moshiri kini telah menerima tawaran Friedkin dari minggu lepas, menurut Sky Sports News, dan dijangka memberikan eksklusiviti dalam masa 2 hari akan datang.

Dan Friedkin, yang membeli AS Roma pada 2020, mempunyai anggaran bernilai £4.8 bilion.

Perpindahan EPL

Adam Lallana telah menyertai Southampton dengan kontrak setahun selepas kontraknya bersama Brighton tamat. Pemain berusia 36 tahun itu menyertai semula kelab pertama dalam kariernya ketika The Saints menantikan pengembaraan baharu dalam Liga Perdana. ( Pengumuman rasmi Southampton )

Kapten Everton Seamus Coleman telah menandatangani perjanjian baru setahun untuk kekal di kelab itu untuk musim ke-16 berturut-turut. Pemain berusia 35 tahun itu adalah pemegang rekod kelab untuk penampilan Liga Perdana (364), dan sudah diketahui bahawa 2024/25 akan menjadi kempen terakhirnya bersama The Toffees. ( Pengumuman rasmi Everton )

Tawaran pembukaan Manchester United kepada Everton untuk pemain pertahanan tengah Jarrad Branthwaite difahamkan telah ditolak. Jumlah yang dilaporkan dipertikaikan, kerana Daily Mail mengatakan ia adalah £45 juta, manakala The Athletic mendakwa ia adalah £35 juta. Bagaimanapun, Merseysiders dipercayai menilai pemain mereka pada £70 juta, tetapi mungkin ditekan untuk menjual bulan ini untuk mematuhi peraturan PSR. Tambahan pula, United dilaporkan telah bersetuju dengan syarat peribadi dengan Branthwaite, meninggalkan bola di gelanggang Everton. (90 minit)

Dalam sedikit lagi berita perpindahan Everton, nampaknya Arsenal telah bertanyakan tentang perjanjian untuk Amadou Onana. The Toffees difahamkan sedang mencari £50 juta untuk melepaskannya. (Berita Goodison)

Walaupun terdapat perasaan bahawa pertahanan Lille Leny Yoro akan berakhir di Real Madrid, The Athletic memberitahu kami bahawa Manchester United dan Liverpool “secara aktif mengejar” perjanjian untuk pemain muda itu. Lille telah meletakkan tanda harga £84 juta pada Yoro.

Chelsea “telah mencapai persetujuan luas £40 juta” dengan Aston Villa untuk perpindahan penyerang Jhon Duran. Urusan lanjut antara 2 kelab mungkin melibatkan Ian Maatsen berpindah ke Birmingham, kerana pasukan Unai Emery berminat dengan pemain pertahanan itu. (The Telegraph)

Menurut Fabrizio Romano, Chelsea secara lisan bersetuju untuk menandatangani pemain remaja Brazil Pedro Lima dari Sport Recife. Yuran itu dilaporkan berjumlah £5.9 juta, dengan bonus £2.9 juta lagi.

The Telegraph melaporkan bahawa Liverpool mungkin mempunyai kelebihan berbanding Chelsea dalam perlumbaan untuk menandatangani pemain sayap Crystal Palace, Michael Olise. Kontraknya dengan Eagles termasuk klausa pelepasan £60 juta, tetapi ia hanya sah untuk kelab Liga Juara-Juara. The Blues tidak akan bermain bola sepak UCL pada 2024/25.

Terdapat 3 kelab Liga Perdana yang berminat untuk menandatangani bek tengah Bayern Munich Matthijs de Ligt: Manchester United, Chelsea dan Newcastle. (Bil)

Tottenham berminat untuk mendapatkan bintang Crystal Palace, Eberechi Eze ke utara London. Mereka sanggup membayar klausa pelepasan £60 juta. (Orang Dalam Bola Sepak)

Mengenai Joao Palhinha, Fabrizio Romano melaporkan bahawa Fulham telah menolak 2 bidaan dari Bayern Munich, tetapi perbincangan masih diteruskan. Dan jika perpindahan itu berlaku, Fulham akan mencari untuk membawa masuk Kalvin Phillips dari Manchester City ke Craven Cottage, menurut GiveMeSport.

Liverpool yakin kapten Virgil van Dijk akan menolak sebarang tawaran daripada Arab Saudi dan akan menandatangani kontrak baharu. (talkSPORT)

Dan yang terakhir, Football Insider memberitahu kami bahawa Arsenal sanggup berpisah dengan Emile Smith Rowe pada musim panas ini dan telah meletakkan tanda harga £30 juta kepadanya.

Share.
Leave A Reply