Bulat Berita EPL Terkini

 

Ya, musim 2023-24 telah sampai ke penghujungnya , tetapi ia tidak bermakna tiada apa-apa lagi yang berlaku di hadapan berita Liga Perdana. Sebaliknya.

Seorang Pengurus Ke-4 Pergi

Kini kita tahu bahawa, selepas Jürgen Klopp, David Moyes dan Roberto De Zerbi, terdapat seorang lagi pengurus yang telah meninggalkan pasukan Liga Perdana: Mauricio Pochettino dari Chelsea.

 

Dia menamatkan hubungannya dengan The Blues dengan persetujuan bersama selepas hanya satu musim, setelah membimbing pasukannya ke tempat Eropah pada penghujung 2023-24.

 

Satu kenyataan daripada pengarah sukan Chelsea Paul Winstanley dan Laurence Stewart menyatakan: “Bagi pihak semua orang di Chelsea, kami ingin mengucapkan terima kasih kepada Mauricio atas perkhidmatannya musim ini.

 

“Dia akan dialu-alukan kembali ke Stamford Bridge pada bila-bila masa dan kami mendoakan yang terbaik untuknya dalam karier kejurulatihan masa depan.”

Ketua Jurulatih Baru Liverpool

Arne Slot akhirnya telah disahkan sebagai pengganti Jürgen Klopp di ruang rehat Anfield. Dia akan memulakan watak baharunya pada 1 Jun.

 

Setelah melatih Feyenoord sejak 2021, Slot tiba di Merseyside sebagai pemenang Eredivisie Belanda (2022-23) dan Piala KNVB musim ini.

 

 

Walaupun ini kelihatan seperti janji temu yang dibuat untuk meneruskan kerja Klopp dalam gaya yang sama, dan keterujaan mungkin timbul di sekitar Anfield, pakar Sky Sports (dan bekas pemain Liverpool) Jamie Carragher tidak begitu yakin: “Dari Feyenoord ke Liverpool adalah lompatan besar dan Saya fikir ia menunjukkan pada masa ini bahawa mungkin terdapat kekurangan pengurus tertinggi di luar sana, apabila anda melihat kepada siapa Liverpool akan pergi.

 

“Pada mulanya ia adalah Xabi Alonso – ia hanya musim penuh pertamanya sebagai pengurus – kemudian timbul perbincangan mengenai Ruben Amorim dari Sporting, yang baru berusia 39 tahun.”

Rancangan Masa Depan Guardiola

Selepas memperoleh rekod kejuaraan EPL ke-4 berturut-turut (dan ke-6 keseluruhan), pengurus Manchester City, Pep Guardiola telah membayangkan bahawa musim depan mungkin merupakan yang terakhir beliau mengendalikan Cityzens.

 

 

“Realitinya saya lebih hampir untuk pergi daripada kekal,” katanya kepada Sky Sports.

 

“Ia lapan tahun, akan menjadi sembilan. Sekarang ini perasaan saya mahu kekal musim depan. Kami bercakap dengan kelab, kami ada masa untuk bercakap musim depan kerana saya perlu melihat pemain juga, jika mereka mengikut saya, mereka ikut kami.

 

“Saya mahu kekal musim depan. Sepanjang musim, kita akan bercakap. Tetapi selepas lapan, sembilan tahun…”

 

Guardiola berpeluang untuk mendapatkan satu lagi sejarah minggu ini, kerana tiada pasukan Inggeris pernah berjaya menjuarai beregu berturut-turut dan Piala FA.

Anugerah Liga Perdana

Sejak beberapa hari lalu, Liga Perdana telah menyerahkan anugerahnya untuk musim 2023-24.

 

Pengurus Manchester City, Pep Guardiola telah memenangi anugerah Pengurus Musim untuk kali ke-5 dalam kariernya.

 

Anugerah Pemain Terbaik Musim ini juga dimenangi City, dengan Phil Foden penerimanya. Pemain Inggeris itu mempunyai kempen yang luar biasa, lebih daripada melakukan bahagiannya dalam kemenangan gelaran pasukan.

 

 

Kepahlawanan Cole Palmer untuk Chelsea, termasuk 22 gol dan 11 assist, telah memberikannya anugerah Pemain Muda Terbaik Musim.

 

Dan 13 assist yang dicapai oleh Ollie Watkins bermakna dia telah dinamakan Playmaker of the Season. Ia adalah selamat untuk mengatakan dia memainkan peranan penting untuk Aston Villa kerana mereka layak ke Liga Juara-Juara musim depan.

 

Anda juga boleh membaca tentang anugerah Liga Perdana EPLNews Musim 2023-24 kami .

Share.
Leave A Reply