Ramalan

Lokasi Perlawanan: Stadium Ahmed Bin Ali

Belgium 3 – 0 Kanada

Piala Dunia 2022 adalah peluang terakhir bagi generasi emas pasukan kebangsaan Belgium untuk mempertaruhkan tuntutan mereka sebagai pasukan terbaik. Setelah menduduki tempat teratas dalam ranking FIFA untuk tempoh dua tahun, takhta itu dirampas oleh Brazil pada tahun ini, mereka gagal menampilkan aksi memberangsangkan dalam kejohanan- kejohanan yang telah mereka sertai sebelum ini. Kanada berada dalam situasi yang sama, tetapi tidak menaruh harapan tinggi seperti Belgium.

Panduan Prestasi: Belgium

Belgium telah kalah dua daripada enam perlawanan terakhir mereka dalam kejohanan Liga Negara-Negara UEFA. Kedua-dua kekalahan itu berpihak kepada Belanda. Tetapi, mereka merekodkan 2 kemenangan hebat menentang Wales dan Poland, dua pasukan yang dilihat sebagai lebih lemah.

Prestasi Belgium tidak konsisten sejak Euro 2020, di mana mereka tersingkir di peringkat suku akhir. Apabila menghadapi lawan yang lemah, aksi mereka lebih hebat. Apabila menentang lawan yang boleh dikatakan pada tahap yang sama atau lebih tinggi, prestasi mereka agak hambar. Walau bagaimanapun, mereka sentiasa boleh bergantung pada kreativiti berpasukan mereka.

Panduan Prestasi: Kanada

Ini adalah penampilan kedua Kanada dalam Piala Dunia dan yang pertama sejak tahun 1986. Mereka telah membentuk satu pasukan yang tediri daripada bakat muda dan kian telah menjadi khabar hebat di seluruh dunia, hasil dari sorotan mereka dalam aksi di pelbagai liga bola sepak.

Prestasi mereka boleh dilhat dalam corak persediaan mereka untuk Qatar, kerana mereka mempunyai tiga daripada enam terakhir mereka. Namun, apabila berhadapan dengan pasukan pilihan Piala Dunia, malangnya sekali, mereka gagal menjaringkan sebarang gol.

Bagaiman aksi perlawanan akan dibentangkan?

Belgium tidak dinafikan akan mencuri tiga mata kerana pengalaman beraksi di tahap ini perlu diambil kira. Perlawanan dijangka tidak memberi sebarang kejutan walau, jika pasukan Belgium menampilkan skuad yang lebih lemah berbanding kesebelasan utama.

Share.
Leave A Reply