Ramalan

Perlawanan: Stadium Lusail Iconic

Argentina 3 – 0 Arab Saudi

Lionel Messi akan beraksi dalam perlawanan kumpulan pertama menentang negara AFC, Arab Saudi dan ia juga merupakan penampilan terakhir beliau di Piala Dunia. Perlawanan antara La Albiceleste dan Green Falcons merupakan perlawanan pertama di mana jualan tiket habis dijual, jelas disebabkan hal ini. Perlawanan yang melibatkan pasukan Argentina juga merupakan satu-satunya pasukan yang tiketnya habis dijual bila ia dilancarkan kali pertama oleh jawatankuasa penganjur tempatan Qatar 2022. Semestinya ini adalah perlawanan yang dinanti-nantikan seluruh dunia.

Panduan Prestasi: Argentina

Argentina telah melalui 35 perlawanan berturut-turut dan tidak merekodkan sebarang kekalahan. Rekod ini bermula sejak 2019, selepas mereka tewas dalam perlawanan akhir Copa America 2019 kepada pesaing abadi, Brazil.

Walaubagaimanapun, perlawanan persediaan sebelum ini boleh dipersoalkan kerana ia dilihat sebagai perlawanan “warm-up”. Walau itu, dengan Messi yang kini menunjukkan prestasi yang memberangsangkan, akan memimpin barisan serangan dan potensi keseluruhan skuad itu tidak boleh dinafikan.

Panduan Prestasi: Arab Saudi

Arab Saudi akan menentang Argentina menerusi prestasi yang agak sama rata dalam enam perlawanan terakhir mereka (2W 2D 2L).

Tetapi, mereka mengharungi lawan yang lebih sukar berbanding Argentina, yang memberi keteguhan pada persediaan mereka. Malang sekali, Argentina dijangkakan menjadi cabaran paling getir bagi skuad Arab Saudi dan segala persediaan sebelum ini hanyalah dilihat sebagai cebisan harapan.

Bagaimana babak-babak perlawanan akan dipermainkan?

Kemenangan berturut-turut untuk Argentina adalah satu-satunya jawapan logik dan kelibat gol atau “assist” dari Lionel Messi akan menjadi satu norma. Rasanya, juara dunia dua kali itu tidak perlu persoalkan nasib mereka mendapat suatu permulaan yang boleh dikatakan mudah. Sementara itu, Arab Saudi akan melihat perlawanan ini sebagai satu keluk pembelajaran menjelang perlawanan lain dalam Kumpulan C.

Share.
Leave A Reply