Ramalan

West Ham 2-1 Crystal Palace

Nota Utama

  • West Ham kembali daripada aksi Liga Conference Europa dengan harapan mendapat momentum yang cukup untuk menumbangkan Manchester United tetapi mereka tewas 1-0 hasil tandukan kencang Marcus Rashford.
  • Crystal Palace bangkit semula untuk menuntut mata maksimum di laman sendiri kepada Southampton dengan ihsan serangan separuh masa pertama Odsonne Edouard.

Panduan Prestasi

West Ham – LWLDW

Crystal Palace – WLWDW

Fakta Perlawanan

  • Kedua jiran London ini akan sebab untuk mendabik dada di kawasan sama. Mereka telah bertemu sebanyak 22 kali, dengan West Ham memenangi 9 manakala Crystal Palace merekod 6 kemenangan dan 7 seri.
  • Pertemuan terakhir antara kedua-dua pihak ini menyaksikan West Ham merekodkan kemenangan 3-2 pada Ogos tahun lepas.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Declan Rice

Pemain bertenaga di barisan midfield itu mempunyai beberapa peluang untuk mencuri sekurang-kurangnya satu mata daripada Manchester United pada perlawanan lepas tetapi aksi lincah David De gea tidak membenarkan Rice membenamkan benteng Manchester United. Rice boleh mereplikasikan aksi itu terhadap perlawanan ini dan membawa pengaruh lebih mantap kali ini.

Odsonne Edouard

Penyerang Eagles akhirnya dapat rasai penampilan dalam perlawanan secara lebih konsisten dan kini dapat dilihat yang beliau kian kembali ke tahap yang lebih konsisten. West Ham perlu berhati-hati dengannya.

Share.
Leave A Reply