Ramalan

Tottenham 1-2 Liverpool

Nota Utama

  • Dalam dua perlawanan terakhir, Tottenham berjaya mengejar skor dari ketinggalan belakang untuk menang dalam dua perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan.
  • Dengan rekod empat kekalahan, Liverpool sudahpun merekod kekalahan lebih banyak berbanding jumlah pada akhir pada musim lepas (dua).
  • Tottenham hanya berjaya mengekalkan dua rekod bersih dalam lapan perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan.
  • Walaupun menghadapi prestasi yang gagap, Liverpool mempunyai empat rekod bersih daripada lapan perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan.

Panduan Prestasi: Tottenham

Tottenham bersemangat selepas merakam satu lagi kemenangan selepas bolos pada awal permainan menentang Marseille. Serangan pada minit terakhir Pierre-Emile Hojberg bukan sahaja memastikan Tottenham meraih ketiga-tiga mata tetapi juga menyaksikan mereka menjohani kumpulan Liga Juara-Juara secara dramatik.

Walau bagaimanapun, lawan yang agak misteri dalam bentuk Liverpool yang diuruskan Jurgen Klopp menanti. The Reds mungkin mengalami prestasi tidak konsisten dalam beberapa minggu kebelakangan ini tetapi ia agak jelas sama sekali bahawa mereka akan beraksi lebih gigih dalam pertemuan sebegini, sama seperti apa yang mereka lakukan terhadap juara bertahan Manchester City.

Panduan Prestasi: Liverpool

Kini, anda masih sukar untuk meneka mana satu Liverpool akan muncul. Selepas tewas kepada Leeds di Anfield, The Reds terus mempamerkan persembahan bersemangat menentang kelincahan pasukan Itali, Napoli, untuk memberikan pasukan itu kekalahan pertama mereka musim ini.

Pada peringkat ini, Liverpool sudahpun 15 mata di belakang pendahulu liga, Arsenal dan jika mereka tidak dapat memungut sebarang mata lagi, ia boleh menyaksikan mereka akhirnya berputus asa dalam pergelutan untuk posisi lebih tinggi di liga.

Fakta Tottenham VS Liverpool

  • Pertemuan terakhir Liga Premier antara kedua-dua pihak berakhir dengan keputusan seri 1-1 di Anfield pada Mei.
  • Empat daripada lima perlawanan terakhir antara dua pasukan ini telah menyaksikan mereka menjaringkan gol, dengan tiga daripada perlawanan itu menyaksikan lebih 2.5 gol.
  • Tottenham hanya merekod satu kemenangan daripada tiga perlawanan terakhir mereka di rumah.
  • Liverpool sama-sama tewas dua daripada tiga perlawanan terakhir mereka di tempat lawan.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Mohammed Salah tidak berada pada tahap terbaik tetapi telahpun mencari rentak dalam perlawanan akhir akhir ini, beliau telahpun menjaringkan gol dalam dua perlawanan berturut-turut. Beliau merupakan penjaring terbanyak The Reds dengan 12 gol dalam semua pertandingan dan tidak sabar-sabar untuk mengekalkan rekod jaringannya lagi.

Pada masa yang sama, Harry Kane mempunyai 11 gol dalam semua pertandingan untuk Tottenham tetapi telah lebih prolifik dalam Liga Premier Inggeris, dengan 10 gol.

RamalanTottenham VS Liverpool

Ini merupakan perlawanan sengit di utara London, terutamanya dengan kedua-dua pihak menunjukkan aksi tidak konsisten setakat ini. Adalah diharapkan bahawa jaringan gol akan hadir dalam bilangan yang banyak, terutamanya di mana ia jelas bahawa barisan pertahanan Liverpool tidak berada dalam situasi yang memberangsangkan.

Tottenham pula, perlu teguh kerana membolos di awal perlawanan menentang Liverpool adalah tanda-tanda kemungkinan besar membawa kerapuhan pada keputusan perlawanan sekaligus.

Share.
Leave A Reply