Ramalan

Wolves 1-3 Brighton dan Hove Albion

Nota Utama

  • Wolves tidak dapat menembusi benteng Brentford yang teguh dan berdaya tahan di laman sendiri dan terpaksa berkongsi mata di Molineux. Diego Costa gagal beraksi dan akan akan sekali lagi terlepas aksi kali ini selepas dilayangkan kad merah yang menyaksikan dia tidak hadir pada perlawanan terakhir.
  • Brighton mula memberi harapan dan keceriaan pada pengurus baharu mereka, Roberto De Zerbi selepas persembahan hebat yang menyaksikan mereka membelasah Chelsea di tempat sendiri, 4-1. Ia menjadi pengalaman mengerikan kepada Graham Potter dan Marc Cucurella, masing-masing bekas pengurus dan pemain BHA.

Panduan Prestasi

Wolves – DLLWL

Brighton – WLDLL

Fakta Perlawanan

  • Wolves gagal menjaringkan lebih daripada satu gol dalam perlawanan Liga Premier musim ini. Kemarau gol mereka berpunca daripada kecederaan yang dialami penyerang utama mereka, Raul Jimenez.
  • Brighton memperoleh kemenangan pertama mereka sejak pelantikan bos berbangsa Itali, Roberto De Zerbi, dan berharap dapat merekod dua kemenangan dari dua perlawanan di Molineux.

Pemain utama yang perlu diberi perhatian

Ruben Neves

Pemain antarabangsa Portugal itu telah kini pemain amat penting bagi pasukannya musim ini dan jaringan golnya telah menjadi tempat pergantunggan dan hayat Wolves di dalam Liga Premier, dan tidak ragu lagi, pengaruh Neves akan terselah sekali lagi pada perlawanan ini.

Leandro Trossard

Sejak pelantikan pengurus baru majoriti gol- gol Brighton telah dijaringkan oleh Leandro Trossard dan pengaruhnya tidak boleh dipandang remeh.

Share.
Leave A Reply