Ramalan

Aston Villa 0-2 Manchester United

Nota Utama

  • Peminat Aston Villa menyangka bahawa pasukan mereka telah kembali menyerlah dan menerima galakkan dari kemunculan pengurus baru tetapi malang sekali mereka bertemu pasukan Newcastle United yang beraksi gigih dan menghukum mereka dengan jaringan 4 gol tidak berbalas.
  • Manchester United meneruskan rentak cemerlang mereka di bawah kendalian pengurus baharu, Erik ten Hag dengan kemenangan tipis di Old Trafford terhadap West Ham, hasil tandukan kencang Marcus Rashford, yang juga merupakan gol ke-100 beliau buat kelab itu.

Panduan Prestasi

Aston Villa – LWLLD

Manchester United – WDWDW

Fakta Perlawanan

  • Aston Villa kini berada di posisi ke-16 dalam jadual liga dengan hanya 12 mata. Sementara lawan mereka, Manchester United berada di kedudukan ke-lima dengan 23 mata.
  • Pertemuan terakhir antara kedua-dua pihak menyaksikan Philippe Countinho membuat penampilan sulung dan menjaringkan gol serta membantu pasukannya mendapat keputusan seri 2-2 di Villa Park.

Pemain yang perlu diperhatikan

Danny Ings

Di awal musim, bekas pemain Liverpool itu hanya digunakan dari bangku simpanan, tetapi apabila dia diberi peluang bermain, beliau menjaringkan 2 gol dalam masa yang singkat.

Lisandro Martinez

Benteng lincah Argentina telah membawa pengaruh besar kepada Manchester United dan peningkatan bilangan “clean sheets” boleh dikaitkan dengan gaya pertahanan agresifnya dan kelincahan permainannya.

Share.
Leave A Reply