Liverpool 2-3 Tottenham

Lebih 3.5 Gols

Napoli Handikap Asia +1.00

Nota Penting

  • Liverpool telah menjaringkan 12 gol dalam tiga perlawanan terakhir Liga Juara-Juara.
  • Napoli belum tewas dalam 17 perlawanan mereka setakat musim ini dan merupakan salah satu daripada empat pasukan yang belum tewas dalam Liga Juara-Juara menjelang perlawanan keenam.
  • Napoli masih belum bolos dalam tiga perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan, menjaringkan lapan gol pada ketika itu.
  • Liverpool membalas kekalahan mengecewakan mereka dalam persaingan domestik dengan kemenangan dalam Liga Juara-Juara.

Panduan Prestasi: Liverpool

Liverpool akan mencari tujuan sekali lagi dalam pertandingan Liga Juara-Juara UEFA selepas mengalami kekalahan yang teruk menentang Leeds United Sabtu lalu.

Pasukan Inggeris itu telah tewas dalam perlawanan kedua, berturut-turut kepada pasukan yang menjadi calon relegasi.

Anak buah Jurgen Klopp nampaknya akan menghadapi pertembungan besar dengan Napoli berikutan kemenangan yang melemahkan semangat pasukan Itali itu tetapi rekod Liga Juara-Juara mereka berkata sebaliknya. Mereka telah memenangi empat perlawanan berturut – turut dalam pertandingan itu dan akan berusaha untuk memenangi perlawanan kelima berturut – turut menentang Napoli dan membalas dendam pada keputusan hari perlawanan pertama mereka apabila dibelasah Napoli.

Panduan Prestasi: SSC Napoli

Gli Azzurri akan berusaha untuk cuba merekodkan enam kemenangan yang sempurna untuk mengesahkan kedudukan mereka di tangga teratas kumpulan apabila mereka melawat Anfield . Pendahulu Liga Serie A itu baru menebas Sassuolo pada hari Sabtu yang akan menyaksikan mereka kekal di bahagian atas meja untuk seminggu lagi.

Perjalanan ke England Utara ini akan menjadi ujian paling sukar mereka musim ini setakat ini. Kemenangan di sini benar-benar akan menjadikan mereka pasukan yang digeruni di peringkat kalah mati.

Fakta Liverpool VS Napoli

  • Kekalahan terakhir Liverpool di laman sendiri adalah kepada pasukan Itali adalah pada November 2020 menentang Atalanta .
  • Ini adalah kali kedua, kedua-dua pasukan akan bertemu dalam perlawanan kompetitif, dengan Napoli memperoleh kemenangan cemerlang 4-1 kali terakhir.
  • Napoli berada dalam kemenangan 13 perlawanan berturut-turut dan telah menjaringkan sembilan gol dalam dua perlawanan di tempat lawan di Eropah.
  • Liverpool perlu menjaringkan lapan gol tanpa balas pada malam Selasa untuk menduduki tempat teratas kumpulan.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Mohammed Salah adalah penjaring terbanyak bersama Kylian Mbappe dalam Liga Juara-Juara. Kedua-dua pemain telah menjaringkan enam gol.

Giacomo Raspadori telah menjaringkan empat gol dan memberikan dua bantuan untuk Napoli dalam lima perlawanan Liga Juara-Juara.

Ramalan Liverpool VS Napoli

Masalah pertahanan Liverpool bermakna mereka akan membolos gol tetapi mereka masih boleh menjaringkan dalam permainan ini yang menjanjikan akan membentangkan aksi ke hujung padang. Napoli sebaliknya akan berusaha untuk layak ke pusingan 16 terakhir dengan rekod yang sempurna. Mereka mempunyai “firepower” dan corak permainan untuk berdiri teguh dengan sesiapa sahaja pada masa ini dan tidak akan berundur daripada cabaran ini.

Share.
Leave A Reply