Ramalan

Newcastle United 2-0 Aston Villa

Bawah 2.5 Gols

Newcastle Handikap Asia-1

Nota Penting

  • Pemain Newcastle, Miguel Almirón sedang menikmati musim jaringan gol terbaiknya dalam Liga Premier, dia menjaringkan enam gol dalam 12 penampilannya setakat ini. Malah, dia telah menjaringkan lima gol dalam lima perlawanan terakhirnya dalam pertandingan itu, dan berharap lagi untuk menjaringkan tiga gol berturut-turut buat kali pertama.
  • Danny Ings menjaringkan dua gol dalam kemenangan 4-0 Aston Villa ke atas Brentford kali terakhir, menamatkan kemarau gol lapan perlawanan dalam Liga Premier. Kali terakhir dia menjaringkan gol dalam penampilan berturut-turut pada bulan Mei, yang merupakan kali terakhir Villains memenangi perlawanan liga berturut-turut.

Panduan Prestasi

Newcastle United – WWDWW

Aston Villa- WLLDD

Fakta Perlawanan

  • Newcastle United tidak tewas dalam 13 perlawanan terakhir Liga Premier di tempat sendiri menentang Aston Villa (W7 D6) sejak kekalahan 3-0 pada April 2005 dengan tiga pemain Magpies dilayangkan kad merah (Steven Taylor, Lee Bowyer dan Kieron Dyer).
  • 10 pertemuan terakhir Liga Premier antara Newcastle dan Aston Villa menyaksikan hanya 14 gol dijaringkan (9 untuk Villa, 5 untuk Newcastle). The Magpies tidak menjaringkan lebih daripada 1 gol dalam perlawanan Liga Premier menentang Villans sejak kemenangan 2-1 pada September 2013.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Bruno Guimares

Pemain tengah Brazil itu telah menjadi pilihan utama untuk Toons. Dia bersama Miguel Almiron beraksi dengan hebat kebelakang ini.

Danny Ings

Penyerang Inggeris itu menjaringkan dua gol pada permulaan pertamanya selepas pemecatan Steven Gerrard, dan dia nampaknya akan mempunyai lebih banyak peluang di bawah kendalian Unai Emery.

Share.
Leave A Reply