Ramalan

Tottenham 1-1 Sporting CP
Bawah 2.5 Gols

Sporting Handikap Asia +1.00

Nota Penting

  • Sejak kekalahan 2-0 di tempat lawan kepada Sporting, Tottenham Hotspur hanya merekodkan dua “clean sheets” dalam lapan perlawanan.
  • Tottenham boleh mengesahkan kelayakan ke pusingan 16 terakhir dengan kemenangan dalam perlawanan ini.
  • Sporting tidak dapat memperoleh “clean sheets” dalam tujuh perlawanan.
  • Sporting masih tidak mampu memenangi dua perlawanan berturut-turut dalam semua pertandingan sejak September apabila mereka menewaskan Portimonense dan Tottenham.

Panduan Prestasi: Tottenham Hotspur

Tottenham mendekati perlawanan ini dengan prestasi terburuk mereka setakat ini. Mereka tewas dua perlawanan dalam tempoh empat hari dan kali pertama dalam musim ini mereka tunduk kepada dua kekalahan berturut-turut.

Kekalahan mereka kepada Manchester United dan Newcastle United adalah akibat daripada kekurangan ketajaman barisan pertahanan mereka dan pelbagai kesilapan individu yang jarang berlaku dengan pasukan yang diuruskan oleh Antonio Conte.

Mereka perlu bermain dengan penuh gigih pada malam Rabu jika mereka ingin menewaskan pasukan Sporting yang telahpun mengalahkan mereka musim ini.

Panduan Prestasi: Sporting CP 

Prestasi Sporting agak hambar masa ini. Pasukan Portugal itu tidak dapat mengekalkan rekod bersih tanpa bolos dalam tujuh perlawanan dan hanya mampu memenangi tiga daripada perlawanan tersebut tetapi keputusan terbaru mereka mungkin memberi mereka sedikit momentum.

Mereka menewaskan Casa Pia AC 3-1 di tempat sendiri untuk menamatkan dua kekalahan berturut-turut dan akan berusaha untuk mengekalkan dua kemenangan berturut-turut menentang lawan Inggeris mereka pada hari Rabu. Kemenangan ini akan membawa mereka mengatasi Tottenham dan meletakkan mereka dalam kedudukan yang baik untuk layak ke peringkat kalah mati.

Fakta Tottenham Hotspur lwn Sporting CP

Satu-satunya kekalahan Tottenham dalam Liga Juara-Juara musim ini ialah menentang Sporting.

Keputusan seri dalam permainan ini bermakna kelayakan akan ditentukan pada perlawanan terakhir dengan Marseille merekodlan jumlah mata yang sama dengan Sporting.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Harry Kane telah menjaringkan empat gol dan memberikan satu “assist” dalam lima perlawanan terakhirnya dalam semua pertandingan.

Marcus Edwards telah menjaringkan satu gol dan memberikan dua “assist” dalam tiga perlawanan Liga Juara-Juara untuk Sporting musim ini.

Ramalan Tottenham lwn Sporting

Kekalahan Tottenham kepada Sporting awal musim ini memberi kejutan besar kepada pasukan Inggeris itu dan mereka akan berusaha untuk membalas dendam dengan kemenangan mereka sendiri

Kami ramalkan keputusan seri 1-1 kerana walaupun Spurs akan cuba menjadi dominan dan memenangi perlawanan ini, prestasi buruk mereka menunjukkan bahawa mereka belum cukup untuk memperoleh tiga mata dan kesilapan barisan pertahanan akan membolehkan lawan Portugal menjaringkan gol dan mencuri mata.

Share.
Leave A Reply