Ramalan

Manchester City 3-0 Brighton & Hove Albion

Lebih 2.5 Gol

Manchester City Handicap Asia -1

Nota Penting

  • Pasukan Pep Guardiola akan berusaha untuk bangkit semula selepas satu kekalahan mengecewakan kepada musuh ketat Liverpool pada hujung minggu lalu. Mereka telah tidak beraksi pada pertengahan minggu jadi mereka akan segar dalam perlawanan ini.
  • Brighton sedang tidak menang dalam tiga perlawanan sejak pelantikan pengurus baharu, Roberto De zerbi. Satu keputusan seri ketika menentang Nottingham Forest menambahkan lagi masalah mereka pada baru-baru ini.
  • Manchester City telah memenangi setiap sembilan perlawanan terakhir Liga Perdana mereka di tempat sendiri, menjaringkan sekurang-kurangnya tiga gol dalam setiap perlawanan. Hanya terdapat dua persembahan yang lebih lama dalam sejarah liga teratas Inggeris, kedua-duanya telah direkodkan oleh Aston Villa (12 antara Mac/Disember 1897 dan 13 antara Disember 1930 dan September 1931).
  • Man City telah tewas buat pertama kalinya dalam 22 perlawanan Liga Perdana pada perlawanan terakhir ketika menentang Liverpool, dengan Citizens kali terakhir kalah dalam perlawanan liga secara berturut-turut pada bulan Disember 2018.

Panduan Prestasi

Manchester City – KMMMM

Brighton – SKKSM

Fakta Perlawanan

  • Telah terdapat 12 perlawanan diantara kedua-dua pasukan dengan Manchester City menang 10 dan Brighton and Hove Albion hanya menang satu, dengan hanya satu seri.
  • Manchester City telah memenangi dua perlawanan terakhir dengan cara yang tegas dalam kedua-dua perlawanan.

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Erling Haaland

Penyerang super dari Norway itu mengalami satu pukulan ketika menentang Liverpool tetapi akan bersedia, bangkit dan melakukan untuk kembali semula ke jejak gol ketika menentang sebuah pasukan Brighton yang bergelora.

Leandro Trossard

Pemain Belgium itu telah tidak dapat menghalang pasukannya daripada kehilangan lebih banyak mata ketika menentang pasukan Nottingham Forest yang sangat boleh dimenangi, tetapi dia boleh bangkit semula di sini.

Share.
Leave A Reply