Ramalan

Newcastle United 2-1 Everton

Lebih 2.5 Gol

Newcastle United Handicap Asia +1

Nota Utama

  • Selepas satu kemenangan 5-1 di tempat sendiri yang mengagumkan ke atas Brentford, Magpies telah tidak dapat menjaringkan gol di Old Trafford dan telah sebahagian besarnya berada di hujung menerima serangan bertubi-tubi dari pasukan tuan rumah.
  • Everton telah gagal menukar peluang mereka pada separuh masa pertama dan telah dihukum dengan pertamanya dengan satu penalti daripada Harry Kane kemudiannya satu penyudah bijak oleh Pierre Emile Hojberg.

Panduan Prestasi

Newcastle United – SMMSS

Everton – KKMMS

Fakta-Fakta Perlawanan

  • Bruno Guimares telah beraksi dengan cemerlang untuk Newcastle United dan telah pun mencatatkan tiga gol pada musim ini untuk pasukannya.
  • Alex Iwobi telah meningkatkan bukan sahaja permainannya tetapi pasukannya dan telah mempunyai empat sumbangan gol pada musim ini untuk menunjukkannya, dia telah menjaringkan gol kemenangan untuk pasukannya dalam perlawanan ini pada musim lalu di Goodison Park.

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Miguel Almiron

Pemain Paraguay itu telah sentiasa menjadi satu kuda tunggangan untuk Toons tetapi pada musim ini, dia telah menyemarakkan permainannya dengan lebih banyak gol. Dia mungkin boleh menjadi penjaring gol pada bila-bila masa dalam permainan ini.

 Alex Iwobi

Pemain tengah Nigeria itu telah menjadi pemain yang paling konsisten untuk pasukannya pada  musim ini, selepas satu jaringan menakjubkan ketika menentang Manchester United dia tidak dapat berbuat apa-apa untuk menghalang Tottenham Hotspur daripada meraih satu kemenangan 2-0. Dia mungkin boleh muncul cemerlang dan mempengaruhi perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply