Ramalan

Southampton 0-2 West Ham

Gol Bawah 2.5

West Ham Handicap Asia -1

Nota Penting

  • Hanya ketika menentang Tottenham (8) dan Crystal Palace (6) pemain Southampton iaitu James Ward-Prowse telah terlibat dalam lebih banyak gol Liga Perdana berbanding daripada yang telah dia miliki ketika menentang West Ham (5 – 2 gol, 3 bantuan jaringan). Pemain tengah England itu telah menjaringkan gol dan membantu jaringan pada kali terakhir kedua-dua pasukan telah bertemu, dalam kemenangan 3-2 Saints pada bulan Disember tahun lalu.
  • Gianluca Scamacca telah menjaringkan gol dalam dua perlawanan terakhir Liga Perdananya untuk West Ham – dia mungkin boleh menjadi pemain Itali pertama yang menjaringkan gol dalam tiga perlawanan secara berturut-turut dalam pertandingan itu secara keseluruhan sejak Manolo Gabbiadini (Mac 2017), dan pemain Itali ketiga yang melakukannya untuk West Ham dalam pertandingan itu, selepas Paolo Di Canio dan Alessandro Diamanti.

Panduan Prestasi

Southampton – KKKKM

West Ham – MMKKS

Fakta-Fakta Perlawanan

  • Southampton sedang berusaha untuk memenangi perlawanan liga secara berturut-turut ketika menentang West Ham buat kali pertama sejak bulan September 2016, berikutan kemenangan 3-2 mereka di Stadium London pada bulan Disember tahun lepas.
  • West Ham sedang tidak tewas dalam empat perlawanan terakhir Liga Perdana mereka di tempat lawan ketika menentang Southampton, menang dua dan seri dua. Mereka telah mengekalkan satu rekod bersih dalam setiap tiga lawatan terakhir mereka, walaupun dua lawatan terakhir kedua-duanya berkesudahan dengan 0-0.

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

James Ward-Prowse

Genius sepakan percuma itu adalah sentiasa penting untuk Saints. Dia mungkin boleh mempunyai satu peluang untuk beraksi cemerlang dalam perlawanan ini!

Gianluca Scamacca

Pemain Itali itu akhirnya telah mencapai prestasi yang baik di East London, dan telah menjaringkan gol dalam tiga perlawanan secara berturut-turut dalam semua pertandingan.

Share.
Leave A Reply