Ramalan

West Ham 1-0 Fulham

Bawah 2.5 Gol

West Ham Handicap Asia +1

 

Nota Penting

  • Selepas kemenangan 2-0 mereka ke atas Wolves pada perlawanan terakhir, West Ham sedang berusaha untuk memenangi kemenangan perlawanan Liga Perdana secara berturut-turut buat kali pertama selepas satu persembahan sebanyak tiga kali dalam bulan Disember/Januari pada musim lalu. Walau bagaimanapun, Hammers telah tewas dua daripada tiga perlawanan terakhir Liga Perdana mereka ketika menentang pasukan yang dinaikkan taraf (M1), sama banyaknya dengan 16 perlawanan mereka sebelumnya.
  • Fulham telah bergilir-gilir antara kemenangan (3) dan kekalahan (3) dalam setiap enam perlawanan Liga Perdana terakhir mereka, tewas 4-1 di tempat sendiri kepada Newcastle pada perlawanan terakhir. Tiga kemenangan Cottagers dalam persembahan ini adalah sama banyaknya dengan yang mereka telah berjaya dalam 30 perlawanan Liga Perdana sebelum ini setelah digabungkan.

 

Panduan Formasi

West Ham: MKKSM

Fulham: KMKMK

Fakta-Fakta Perlawanan

  • Pengurus West Ham iaitu David Moyes telah memenangi 13 daripada 14 perlawanan Liga Perdananya di tempat sendiri ketika menentang Fulham (S1), dengan perlawanan pertamanya dalam pertandingan itu dengan satu kemenangan 2-1 di tempat sendiri sebagai bos Everton dalam bulan Mac 2002. Di kalangan pengurus-pengurus yang menghadapi lawan lebih daripada 10 kali di laman sendiri, hanya Arsène Wenger vs Leicester (100%, 11 kemenangan daripada 11) yang telah mempunyai nisbah kemenangan yang lebih tinggi daripada Moyes vs Fulham (93%).
  • Penyerang Fulham iaitu Aleksandar Mitrovic telah menjaringkan gol dalam setiap tiga perlawanan penting London Liga Perdananya pada musim ini (vs Brentford, Arsenal dan Tottenham), telah menjaringkan gol hanya dalam satu daripada 17 perlawanan seperti itu pertamanya dalam pertandingan itu.

 

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Declan Rice

Pemain tengah Inggeris yang bertenaga itu boleh memainkan peranan penting dalam menentukan keputusan perlawanan ini.

 

Aleksandr Mitrovic

Penyerang prolifik itu telah tidak menjaringkan gol dalam tiga perlawanan secara berturut-turut, dan boleh memecahkan kebuntuan itu di sini.

Share.
Leave A Reply