Ramalan

Chelsea 2-0 Wolves

Lebih 1.5 Gol

Chelsea Handicap Asia -1

 

Nota Penting

  • Kedua-dua Rúben Neves dan João Moutinho mungkin boleh membuat penampilan ke-151 Liga Perdana mereka untuk Wolves, yang akan meletakkan mereka setanding dengan Conor Coady untuk perlawanan yang paling banyak dimainkan untuk kelab itu dalam pertandingan tersebut.

  • Penyerang Wolves Diego Costa telah menjaringkan 30 gol dan membantu sembilan jaringan lagi dalam 45 penampilan Liga Perdana Inggeris di Stamford Bridge ketika dia bermain untuk Chelsea, dengan purata satu gol atau bantuan jaringan setiap 95 minit di sana. Antara pemain dengan 1000+ minit di Stamford Bridge dalam pertandingan itu, hanya Didier Drogba (jaringan atau bantuan jaringan setiap 88 minit) adalah lebih baik daripada Costa.

 

Panduan Formasi

Chelsea: MMKMK

Wolves: KKMSS

 

Fakta Perlawanan

  • Chelsea sedang tidak menang dalam empat perlawanan terakhir Liga Perdana mereka ketika menentang Wolves (S3 K1), dengan setiap tiga pertemuan terakhir berakhir dengan keputusan seimbang.

  • Wolves sedang tidak menang dalam sembilan perlawanan terakhir liga mereka di tempat lawan ketika menentang Chelsea (S4 K5), sejak satu kemenangan 2-1 pada bulan Mac 1979. Mereka telah gagal menjaringkan gol dalam enam daripada sembilan kunjungan ke Stamford Bridge ini.

  • Sejak Wolves kembali ke Liga Perdana pada tahun 2018, Chelsea telah kehilangan lapan mata daripada memenangi kedudukan menentang mereka, lebih banyak berbanding dengan pasukan yang lain pada masa itu.

 

Pemain penting yang perlu diperhatikan

Pierre Emerick Aubameyang

Penyerang Gabon itu telah menjaringkan dua gol dalam dua perlawanan terakhirnya, dan merupakan satu kemungkinan besar untuk menjaringkan gol pada bila-bila masa di sini.

 

Diego Costa

Bekas pemain Chelsea itu akan berusaha untuk menjejaskan kemajuan bekas kelabnya dengan menjaringkan gol apabila dia kembali ke tempat lamanya.

Share.
Leave A Reply