Ramalan

Arsenal 2-1 Liverpool

Lebih 2.5 Gol

Arsenal Handicap Asia +1.00

 

Nota Penting

  • Arsenal telah memenangi lapan daripada sembilan perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan.
  • Liverpool hanya telah menang dua kali dalam Liga Perdana pada musim ini.
  • Arsenal telah menyaksikan lebih 2.5 gol dalam lapan perlawanan terakhir mereka di dalam semua pertandingan.
  • Liverpool telah mencatatkan hanya tiga rekod bersih dalam 10 perlawanan di dalam semua pertandingan pada musim ini.

 

Panduan Formasi: Arsenal

Arsenal terus mendahului Liga Perdana dan akan mengharungi perlawanan ini dengan penuh keyakinan selepas satu kemenangan penting 3-1 ketika menentang Tottenham pada perlawanan terakhir. Gol daripada Thomas Partey, Gabriel Jesus dan Granit Xahka telah membantu Gunners menuntut hak bermegah dan satu kenyataan kemenangan untuk mengisytiharkan cita-cita gelaran juara mereka.

Walau bagaimanapun, mereka berdepan dengan satu lagi ujian besar dalam bentuk Liverpool dan perlu berada di dalam keadaan terbaik untuk meraih mata maksimum di Emirates, walaupun pasukan Red itu beraksi hambar.

 

Panduan Bentuk: Liverpool

Liverpool mungkin telah kembali ke arah kemenangan dengan satu kemenangan 2-0 ke atas Rangers dalam Liga Juara-Juara pada hari Selasa tetapi ia tidak mengubah hakikat bahawa mereka hanya telah mempunyai dua kemenangan dalam lima perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan dan terus mempersembahkan prestasi di bawah kebiasaannya.

Anda perlu melihat ke bawah ke tempat kesembilan untuk mencari Liverpool di carta Liga Perdana, yang agak ironis bagi pasukan yang telah dijangka mencabar City di sepanjang musim untuk sekali lagi.

Liverpool boleh bertenang dengan fakta bahawa mereka telah mendominasi Arsenal dalam sejarah baru-baru ini tetapi sebaliknya ini adalah sebuah pasukan Gunners yang kelihatan berbeza.

 

Fakta-Fakta Arsenal VS Liverpool

  • Arsenal telah memenangi satu daripada 14 perlawanan terakhir Liga Perdana mereka ketika menentang Liverpool (S4 K9), satu kemenangan 2- 1 di tempat sendiri pada bulan Julai 2020. Mereka telah tewas empat perlawanan terakhir mereka secara berturut-turut tetapi tidak pernah tewas lima perlawanan liga secara berturut-turut ketika menentang Liverpool.
  • Liverpool telah memenangi dua perlawanan terakhir liga mereka di tempat lawan ketika menentang Arsenal, sama banyaknya dalam 20 lawatan mereka sebelum ini (M2 S9 K9). Mereka tidak pernah memenangi tiga perlawanan liga di tempat lawan secara berturut-turut ketika menentang Gunners.
  • Arsenal sedang mengharungi satu persembahan 13 perlawanan Liga Perdana secara berturut-turut tanpa sebarang rekod bersih ketika menentang Liverpool, melepaskan 39 gol dalam perlawanan tersebut. Mereka hanya telah mempunyai satu persembahan perlawanan menentang lawan tanpa sebarang rekod bersih yang lebih banyak dalam pertandingan itu: 14 lawan Man City (berterusan).
  • Arsenal telah memenangi tujuh perlawanan terakhir Liga Perdanamereka di tempat sendiri, rekod terpanjang mereka di Emirates sejak 10 perlawanan pada musim 2018-19 di bawah kendalian Unai Emery. Walau bagaimanapun, Gunners telah tidak mengekalkan satu rekod bersih dalam mana-mana sembilan perlawanan liga terakhir mereka di tempat sendiri.
  • Liverpool telah melepaskan gol pertama dalam sembilan daripada 11 perlawanan terakhir Liga Perdana mereka, tetapi hanya telah kalah satu daripadanya (1-2 vs Manchester United pada bulan Ogos).

 

Pemain yang perlu diperhatikan

Gabriel Jesus

Penyerang Arsenal Gabriel Jesus telah terlibat dalam enam gol dalam lapan perlawanan Liga Perdananya ketika menentang Liverpool (4 gol, 2 bantuan jaringan), dengan keempat-empat golnya ketika menentang mereka datang dalam perlawanan di tempat sendiri.

 

Firmino Roberto

Pemain Liverpool, Roberto Firmino telah menjaringkan lima gol dalam enam perlawanan Liga Perdana pada musim ini, sama banyaknya dengan yang dia telah jaringkan dalam 20 penampilan pada musim lalu. Pemain Brazil itu juga telah menjaringkan lebih banyak gol Liga Perdana ketika menentang Arsenal (9) berbanding dengan apa yang dia telah jaringkan ke atas mana-mana lawan yang lain.

 

Ramalan Arsenal VS Liverpool

Arsenal adalah sebuah pasukan yang jauh berbeza di laman sendiri pada musim ini dan mereka telah membuktikan bahawa mereka sudah bersedia untuk melawan mana-mana pihak pada musim ini. Walau bagaimanapun, Liverpool kekal sebagai sebuah pasukan yang boleh menghukum sebarang kesilapan dan keputusan akan ditentukan oleh detik-detik kecemerlangan individu atau mana-mana pihak yang memanfaatkan kesilapan pasukan lawan atau kesilapan individu yang tidak perlu.

Share.
Leave A Reply