Ramalan

Southampton 1-2 Everton

Lebih 2.5 Gol

Everton Handicap Asia +1

 

Nota Utama

  • Dua daripada tiga gol Liga Perdana Adam Armstrong untuk Southampton telah hadir di St. Mary’s, termasuk gol di dalam perlawanan serupa terakhir mereka di sana ketika menentang Chelsea. Southampton telah tidak mempunyai seorang pemain yang menjaringkan gol dalam perlawanan liga di tempat sendiri secara berturut-turut sejak Armando Broja pada Oktober 2021.
  • Demarai Grey dari Everton telah mempunyai lebih banyak hantaran bola yang berakhir dengan satu rembatan berbanding mana-mana pemain yang lain dalam Liga Perdana pada musim ini (9). Walau bagaimanapun, dia telah tidak menjaringkan sebarang gol dalam 23 percubaan terakhirnya dalam pertandingan itu, sejak menjaringkan gol kemenangan ketika menentang Arsenal pada Disember 2021.
  • Pemain Everton, Neal Maupay telah menjaringkan gol pertamanya untuk kelab ketika menentang West Ham pada kali terakhir, menamatkan persembahan tanpa sebarang gol terpanjangnya dalam Liga Perdana (12 perlawanan). Malah, pemain Perancis itu telah tidak menjaringkan gol dalam perlawanan secara berturut-turut dalam pertandingan itu sejak satu persembahan tiga gol dalam tiga perlawanan pada Disember 2021.

 

Panduan Prestasi

Southampton – KKMKM.

Everton – MSSSS.

 

Fakta Permainan

  • Southampton menewaskan Everton 2-0 pada bulan Februari, dan sedang mencari kemenangan berturut-turut Liga Perdana menentang mereka buat kali pertama sejak bulan Disember 2014.
  • Everton telah tewas tujuh daripada sembilan perlawanan terakhir liga di tempat lawan menentang Southampton (M2), lebih banyak daripada mereka telah melakukan 22 lawatan ke Saints sebelum ini (M8 S8 K6). (Opta)

 

Pemain utama yang perlu diperhatikan

James Ward-Prowse

Kapten Saints yang telah diketahui hebat dalam taktik sepakan percuma boleh menjadi kunci dalam perlawanan ini.

 

Anthony Gordon

Pemain muda itu telah menjadi sangat penting kepada pasukan ini, dan berpotensi untuk mendapatkan satu gol atau bantuan jaringan.

Share.
Leave A Reply