Ramalan

Manchester City 3-1 Manchester United

Lebih 2.5 Gol

Manchester City Asian Handicap -1.00

 

Nota Penting

  • Manchester City sedang tidak tewas dalam semua pertandingan pada musim ini 
  • Manchester United telah memenangi lima kali daripada enam perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan. 
  • Manchester City telah menyaksikan lebih daripada 2.5 gol dalam lima daripada enam perlawanan terakhir mereka di dalam semua pertandingan. 
  • Manchester United hanya dibolosi dua kali dalam lima perlawanan terakhir mereka di dalam semua pertandingan.

 

Panduan Formasi:

Kebolehan menjaringkan gol Erling Braut Haaland terus menyerlahkan Manchester City pada masa ini dan dia nampaknya tidak akan mengecewakan dalam masa terdekat. Pemain yang berusia 22 tahun itu sudah mempunyai satu jumlah 14 gol untuk Citizens dan apakah kemungkinan besar yang mengatakan bahawa dia tidak akan dapat mencapai 40 gol dalam kempen sulungnya di England.

Walau bagaimanapun, pasukan Guardiola adalah lebih daripada sekadar Haaland kerana Citizens adalah satu daripada dua pasukan yang masih belum tewas dalam Liga Perdana pada musim ini. Gol tidak datang sebagai sebuah perjuangan untuk City, yang telah menjaringkan tiga gol dalam semua kecuali dua perlawanan Liga Perdana mereka pada setakat ini.

 

Panduan Formasi: Manchester United

Sejak tewas dua perlawanan pertama pada musim ini kepada Brighton dan Brentford, Manchester United telah menikmati perubahan dalam prestasi, melalui satu jumlah empat kemenangan secara berturut-turut termasuk kemenangan ke atas pesaing Liverpool dan pendahulu liga Arsenal.

Walaupun mereka telah mengalami satu kekalahan 1-0 kepada Real Sociedad dalam Liga Europa, mereka telah bangkit dengan satu kemenangan 2-0 ke atas Sheriff Tiraspol sejurus sebelum rehat antarabangsa, setelah menyaksikan pertembungan Liga Perdana mereka menentang Crystal Palace telah ditangguhkan.

Red Devils sedang bermain dengan ketepatan yang lebih baik pada masa ini dan perlawanan ini tidak mungkin datang pada satu masa yang lebih baik.

 

Fakta Manchester City VS Manchester United

  • Manchester City sedang mencari untuk memenangi tiga perlawanan Liga Perdana secara berturut-turut ketika menentang Manchester United buat kali pertama sejak satu persembahan empat perlawanan diantara April 2013 dan November 2014. 
  • Manchester United telah tewas 17 perlawanan Liga Perdana ketika menentang Manchester City, hanya kalah lebih banyak ketika menentang Liverpool (18) dan Chelsea (18) dalam sejarah pertandingan itu. 
  • Pasukan di tempat lawan telah menang 21 kali dalam pertemuan Liga Perdana antara Manchester City dan Manchester United – tiada perlawanan yang telah  dimenangi oleh pasukan pelawat lebih kerap dalam sejarah pertandingan itu. 
  • Manchester City telah memenangi tujuh perlawanan terakhir Liga Perdana mereka di tempat sendiri, menjaringkan sekurang-kurangnya tiga gol pada setiap kali. Pasukan terakhir yang memenangi lapan perlawanan di tempat sendiri liga utama secara berturut-turut sambil menjaringkan 3+ gol ialah Tottenham diantara Mac dan September 1965. 
  • Manchester United telah memenangi empat perlawanan terakhir Liga Perdana mereka, setelah kalah empat kali secara berturut-turut sebelum itu. Kali terakhir mereka telah memenangi lima perlawanan liga secara berturut-turut ialah pada April 2021 di bawah kendalian Ole Gunnar Solskjær.

 

Pemain yang perlu diperhatikan

Erling Haaland

Erling Haaland telah menjaringkan satu hatrik dalam setiap dua perlawanan terakhir Liga Perdananya di tempat sendiri untuk Man City, melakukannya ketika menentang Crystal Palace dan Nottingham Forest. Tiada pemain yang telah menjaringkan satu hatrik dalam tiga perlawanan berturut-turut Liga Perdana di tempat sendiri sebelum ini, manakala pemain terakhir yang menjaringkan sebanyak tiga hatrik di tempat sendiri dalam satu kempen adalah Sergio Agüero pada musim 2018-19. 

Pemain yang berusia 22 tahun itu telah menjaringkan enam gol yang luar biasa dalam empat penampilan terakhirnya untuk City dan dia akan berusaha untuk menambahkan jumlah itu.

 

Marcus Rashford

Pemain Inggeris itu telah menikmati satu nafas yang baharu di bawah kendalian Erik Ten Hag dan kini telah menjaringkan dalam tiga perlawanan dalam enam penampilannya pada musim ini. Dia telah menjaringkan gol ketika menentang City beberapa kali pada masa lalu dan akan berusaha untuk menyebabkan kekalahan pertama juara bertahan itu untuk musim ini.

 

Ramalan Manchester City VS Manchester United

Manchester City telah memulakan satu kempen Liga Perdana dengan baik dan mudah menjadi pilihan untuk mengekalkan mahkota mereka. Walaupun formasi baru United yang baru sahaja ditemui sedang menyukarkan untuk diramalkan, Haaland mungkin menjadi berbeza untuk sekali lagi dan dia akan menyukai prospeknya apabila memikirkan satu pertahanan yang telah panas dan dingin pada musim ini.

Share.
Leave A Reply