Ramalan

Crystal Palace 0-1 Chelsea

Bawah 2.5 Gol

Crystal Palace Handicap Asia +1.50

 

Nota Utama

  • Chelsea sedang mencatatkan purata 11.7 rembatan dalam setiap perlawanan dalam Liga Perdana pada musim ini (70 rembatan dalam enam perlawanan), purata terendah mereka dalam rekod sepanjang satu musim dalam pertandingan itu (sejak 1997-98).
  • Ini akan menjadi perlawanan Liga Perdana pertama Graham Potter yang bertanggungjawab ke atas Chelsea – tidak termasuk penjaga, hanya satu daripada 10 pengurus terakhir yang mengendalikan Blues telah tewas perlawanan liga pertama mereka (M6 S3), walaupun itu adalah satu-satunya pengurus tetap Inggeris yang lain yang mereka ada pada masa itu (Frank Lampard, 0-4 vs Manchester United pada Ogos 2019).
  • Christian Pulisic dari Chelsea telah menjaringkan lima gol dalam lima permulaan Liga Perdananya ketika menentang Crystal Palace, dengan tiga daripada gol itu datang di Selhurst Park. (Opta)

 

Panduan Prestasi Crystal Palace

Prestasi terkini Crystal Palace ialah SSKMS.

Panduan Prestasi Chelsea

Prestasi terkini Chelsea ialah MKMKS.

 

Fakta Permainan

  • Sejak satu kemenangan 2-1 ketika menentang Chelsea pada Oktober 2017, Crystal Palace telah tewas dalam setiap sembilan perlawanan liga terakhir mereka ketika menentang Blues – hanya ketika menentang Liverpool (10) Eagles telah lebih banyak kalah secara berturut-turut dalam sejarah liga mereka.
  • Chelsea telah memenangi setiap sembilan perlawanan terakhir Liga Perdana mereka ketika menentang Crystal Palace – hanya ketika menentang Portsmouth (10), Sunderland (11) dan West Brom (12) yang mana Blues telah mempunyai rekod kemenangan secara berturut-turut yang lebih banyak dalam sejarah liga mereka.

 

Pemain utama

Wilfred Zaha

Pemain Ivori itu akhirnya menambah gol dalam permainannya dan menjadi lebih berpengaruh untuk Eagles.

 

Raheem Sterling

Pemain sayap Inggeris itu telah berada dalam prestasi yang baik sejak menyertai Blues pada musim panas ini.

Share.
Leave A Reply