Ramalan

Aston Villa 2-1 Southampton

Lebih 1.5

Aston Villa Handicap Asia +1

 

Nota Penting

  • Aston Villa telah memenangi hanya dua daripada enam pertemuan terakhir mereka dengan Saints, dengan lawan mereka menjadi lebih baik daripada mereka dalam empat lagi pertemuan.
  • Sejak musim 2019/2020, 19 gol telah dijaringkan dalam perlawanan seperti ini, dengan 10 gol berpihak kepada Southampton manakala 9 gol telah dijaringkan oleh Aston Villa.
  • Southampton telah agak lemah di bahagian pertahanan pada musim ini, kerana pertahanan mereka telah dibolosi dalam lima daripada keseluruhan enam perlawanan mereka pada musim ini, dengan enam gol memasuki gawang mereka.
  • Aston Villa akan menyertai perlawanan ini selepas satu keputusan yang mengagumkan ketika menentang juara bertahan dalam apa yang boleh menjadi satu kemenangan jika bukan kerana satu panggilan VAR yang salah.

 

Panduan Formasi Aston Villa

Villans telah memenangi dua daripada enam perlawanan terakhir mereka, kalah tiga dalam proses itu dan seri satu.

 

Panduan Formasi Southampton

Saints telah memenangi tiga daripada enam perlawanan terakhir mereka, kalah dua dan seri satu.

 

Fakta-Fakta Aston Villa VS Southampton 

  • Villans hanya telah memenangi dua perlawanan pada musim ini.
  • Saints telah dibolosi dalam semua kecuali satu perlawanan mereka pada musim ini.
  • Southampton telah melakukan 12 percubaan dalam perlawanan terakhir mereka ketika menentang Wolves, dengan hanya satu yang tepat ke sasaran.
  • Aston Villa masih belum mencatatkan rekod bersih pada musim ini, walaupun mereka telah berjaya menjaringkan gol dalam lima daripada perlawanan tersebut.

Pemain-pemain utama yang perlu diperhatikan

James Ward-Prowse

Kapten pasukan Saints itu telah sangat berpengaruh untuk pasukannya dengan kebolehan taktik sepakan percumanya dan persembahan bertenaga. Dia sentiasa menjadi seorang pemain yang berbahaya dalam semua permainan mereka.

 

Ollie Watkins

Penyerang Inggeris itu telah tidak beraksi dengan cemerlang sejak kebelakangan ini dan hanya menjaringkan satu gol setakat ini, tetapi dia kekal sebagai satu ancaman dan seorang penyerang yang berbisa untuk Aston Villa.

Share.
Leave A Reply