Tottenham memulakan kempen Liga Juara-Juara mereka dengan satu perlawanan yang sukar menentang Marseille di stadium Tottenham Hotspur.

Pasukan London Utara itu sedang memasuki musim Liga Juara-Juara keenam mereka dan dilihat secara meluas sebagai pilihan untuk mendahului Kumpulan D.

Marseille menimbulkan satu ancaman besar kepada cita-cita itu, dengan gergasi Perancis itu datang ke perlawanan ini dengan keyakinan mereka sendiri.

Kedua-dua pihak telah menikmati satu permulaan yang mengagumkan untuk kempen domestik mereka dan ia akan menjadi pertemuan hujung ke hujung pada malam Rabu.

Perlawanan ini juga akan menandakan pertemuan yang pertama diantara kedua-dua belah pihak tetapi wajar untuk mengatakan bahawa satu permainan yang menarik menanti kerana tiga mata sedang direbut di London Utara.

 

Panduan Formasi: Tottenham

Tottenham adalah satu daripada dua pasukan yang kekal tidak tewas dalam Liga Perdana pada musim ini dan hanya satu mata di belakang pendahulu liga dan saingan sengit Arsenal.

Sejak ketibaan Antonio Conte, Spurs telah menunjukkan satu perubahan positif yang ketara dalam mentaliti dan satu ciri tertentu untuk mempengaruhi keputusan perlawanan walaupun ketika mereka bermain dengan teruk.

Tottenham telah memanaskan badan untuk perlawanan ini dengan satu kemenangan 2-1 ke atas Fulham pada hujung minggu dan Harry Kane adalah antara penjaring gol sekali lagi.

Kapten England itu telah menjadi prolifik di bawah Conte dan telah pun menjaringkan lima gol pada musim ini. Dia akan menjadi orang berbahaya yang jelas untuk pasukannya ketika mereka ingin memulakan kempen antarabangsa mereka pada satu tahap yang tinggi.

 

Panduan Formasi: Marseille

Marseille telah menikmati satu permulaan yang cemerlang untuk kempen Ligue 1 mereka dan sedang tidak tewas selepas lima perlawanan. Jumlah 16 mata sedang menyaksikan mereka sebagai pendahulu liga bersama di samping PSG dan satu kemenangan 2-0 ketika menentang Auxerre pada hujung minggu bermakna Les Phocéens kini telah memenangi empat perlawanan terakhir berturut-turut, sambil menjaringkan sekurang-kurangnya dua gol dalam tiga daripada perlawanan tersebut .

Mereka sedang mempunyai keyakinan yang tinggi sekarang dan Igor Tudor akan berasa positif tentang pasukannya untuk mengambil sesuatu daripada permainan itu.

Satu kelainan tambahan ialah hakikat bahawa permainan ini mungkin membanggakan perasaan perlawanan penting London Utara yang rendah, kerana kehadiran bekas pemain bola sepak Arsenal Mattéo Guendouzi, Alexis Sánchez, Nuno Tavares dan Sead Kolašinac dalam senarai Marseille.

 

Ramalan

Memandangkan prestasi semasa kedua-dua pihak, sememangnya ianya adalah sesuatu yang sukar untuk meramalkan satu pemenang yang jelas kerana kedua-dua pihak mempunyai kualiti yang cukup untuk menghukum pesaing. Terdapat juga jumlah gol yang mencukupi untuk diharungi, apabila anda mempertimbangkan bakat menyerang di kedua-dua pihak.

Sebenarnya, terdapat satu peluang yang besar untuk mengalami satu keputusan yang di luar jangkaan dalam perlawanan ini tetapi kami akan menyokong Tottenham kerana kelebihan di tempat sendiri dan seorang pengurus yang tahu betul tentang mendapatkan keputusan tidak kira apa pun.

Ianya mungkin lebih sengit daripada jangkaan ramai tetapi kami menyokong Spurs untuk menyeludup keluar satu keputusan dan memulakan kempen Liga Juara-Juara mereka dengan sesuatu yang positif.

Tottenham 2-1 Marseille

Lebih 2.5 Gol

Marseille Handicap Asia +1.00

Share.
Leave A Reply