Manchester City akan memulakan kempen Liga Juara-Juara 2022/23 mereka dengan satu perjalanan menentang gergasi La Liga Sevilla di Estadio Ramon Sanchez Pizjuan.

Penyandang juara Liga Perdana adalah pilihan yang jelas untuk maju dan mengetuai Kumpulan G tetapi Citizens malah adalah dikatakan sebagai pilihan semasa untuk memenangi

pertandingan, seperti yang telah berlaku sejak beberapa musim lalu.

Manchester City telah mara ke separuh akhir Liga Juara-Juara dalam dua musim yang lalu dan satu lagi permulaan yang kukuh pasti bermain di fikiran mereka.

Liga Juara-Juara adalah satu-satunya trofi yang masih belum dimenangi oleh Pep Guardiola sejak berada di kelab itu dan ramai yang percaya bahawa Erling Haaland adalah bahagian yang hilang dalam teka-teki itu.

 

Panduan Formasi: Sevilla

Prestasi semasa Sevilla bukanlah yang terbaik dalam apa jua cara, terutamanya apabila sebuah pasukan Manchester City yang lapar akan datang ke bandar mereka.

Anak-anak buah Julen Lopetegui telah mengharungi satu permulaan yang menyedihkan untuk musim baharu La Liga, tewas tiga perlawanan daripada empat perlawanan dan hanya meraih satu mata daripada kemungkinan 12 mata.

Usaha keras mereka telah ditekankan sebagai mempunyai satu kekurangan di bahagian serangan, dengan hanya telah menjaringkan tiga gol daripada empat perlawanan mereka.

Perlawanan terakhir mereka telah menyaksikan mereka mengalami satu kekalahan yang mengecewakan 3-0 kepada Barca di laman sendiri dan mereka akan berusaha untuk melupakannya dengan segera.

Walau bagaimanapun, permainan bola sepak di antara benua membawa satu semangat yang berbeza dan Sevilla berharap mereka akan dapat menentang kemungkinan itu dan menyebabkan satu kekecewaan yang besar kepada pelawat mereka.

 

Panduan Formasi: Manchester City

Pep Guardiola pasti menyukai pasukan Manchester Citynya untuk menyertai perlawanan ini dengan satu kemenangan tetapi mereka telah terpaksa berpuas hati dengan keputusan seri, selepas sebuah pasukan Aston Villa yang telah berdegil mempertahankan kedudukan mereka untuk meraih satu mata yang menentang segala kemungkinan.

Walau apa pun, pasukan Etihad itu kekal tidak tewas dalam Liga Perdana tetapi telah menunjukkan kemerosotan luar biasa dalam bahagian pertahanan pada beberapa kali setakat ini pada musim ini. Mungkin, Sevilla akan melihatnya.

Walau apa pun, City adalah pasukan pilihan yang luar biasa dalam perlawanan pembukaan Liga Juara-Juara mereka dan Erling Haaland akan bersemangat untuk mencipta rekod dalam pertandingan itu, dengan menyarung jersi Citizen.

 

Ramalan

City akan tidak sabar-sabar untuk kembali ke arah kemenangan dan mereka akan bangkit dengan penuh semangat ketika menentang Sevilla. Telah diakui, penyandang juara itu telah tidak begitu mantap di bahagian belakang pada musim ini tetapi tuan rumah mereka tidak mempunyai kualiti untuk memanfaatkannya.

Sama ada City menang atau tidak, Haaland sedang menjaringkan gol untuk keseronokan pada masa ini dan sudah pun mencecah dua digit gol di bawah kendalian Pep Guardiola.

Pada tahun 2019, semasa bermain untuk Salzburg, Haaland telah menjaringkan hatrik pada penampilan sulungnya dalam Liga Juara-Juara ketika menentang Genk dan apakah kemungkinan dia tidak boleh melakukan perkara yang sama untuk City juga.

Sevilla adalah hanya lemah pada masa ini dan kami meramalkan satu kemenangan mudah untuk gergasi Liga Perdana itu.

Sevilla 0-3 Manchester City

Bawah 3.5 Gol

Manchester City Handicap Asia -2.00

Share.
Leave A Reply