Chelsea akan memulakan kempen Liga Juara-Juara 2022/23 mereka dengan satu kunjungan ke Stadion Maksimir untuk menentang Dinamo Zagreb.

Pakaian Croatia itu telah ditandakan sebagai ‘anak ikan kecil’ dalam Kumpulan E tetapi anda silap jika menganggap Thomas Tuchel dan pihaknya sedang berada dalam satu perjalanan yang mudah.

Walaupun satu jendela perpindahan musim panas yang sibuk, Chelsea telah tidak begitu menyanjung pada musim ini dan pada sebahagian besarnya adalah tidak konsisten. Blues juga telah mengalami dua kekalahan dan rekod pertahanan mereka jauh dari standard biasa mereka.

Walau apapun, anak buah Thomas Tuchel akan datang ke perlawanan ini sebagai pilihan, di atas kertas, dan akan mengharapkan peluang mereka untuk meraih tiga mata dalam perlawanan pembukaan Liga Juara-Juara mereka.

 

Panduan Formasi: Dinamo Zagreb

Dinamo Zagreb akan menyertai permainan ini dengan semangat yang tinggi, selepas kemenangan 3-1 mereka pada hujung minggu ke atas Rijeka dalam satu keputusan yang bermakna mereka kini telah memenangi empat perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan. Tiga daripada kemenangan itu telah datang di tempat sendiri dan telah menyaksikan Zagreb menjaringkan sekurang-kurangnya tiga gol dalam semua perlawanan tersebut.

Mislav Orsic telah berada dalam prestasi yang terbaik setakat ini pada musim ini, dengan lima gol liga dan dia akan memikirkan peluangnya untuk memanfaatkan sebuah pasukan Chelsea yang telah lemah dalam pertahanan pada musim ini.

Zagreb telah mengambil 22 mata daripada kemungkinan 24 mata pada musim ini, memenangi tujuh daripada lapan perlawanan liga mereka dan menjaringkan 27 gol dalam proses itu.

Ante Cacic telah mengisytiharkan bahawa pasukannya tidak akan menunjukkan ‘hormat’ kepada sesiapa dan sedang bersedia untuk menentang mana-mana lawan dalam Liga Juara-Juara.

 

Panduan Formasi: Chelsea

Chelsea telah bergelora pada musim ini dan telah pun tewas kepada Leeds dan Southampton dalam Liga Perdana.

Thomas Tuchel telah pun mengasah mentaliti pasukannya dan telah meminta untuk melakukan banyak peningkatan, berikutan aksi di tempat lawan mereka yang boleh dipersoalkan pada musim ini.

Di sebalik semua wang yang telah dibelanjakan untuk anggota pertahanan di sepanjang musim panas, Chelsea telah pun melepaskan sembilan gol pada musim ini dan telah bernasib baik untuk meraih satu kemenangan 2-1 ke atas West Ham pada hujung minggu.

Blues juga agak bergelut untuk mendapatkan gol tanpa seorang penyerang semula jadi tetapi mungkin kedatangan Pierre Emerick-Aubameyang akan membantu menyelesaikan isu itu.

 

Ramalan

Stadion Maksimir sememangnya menjadi sebuah kubu buat Dinamo Zagreb tetapi kekuatan itu akan diuji sepenuhnya apabila mereka mengalu-alukan kedatangan Chelsea. Anda perlu kembali ke bulan Disember lalu untuk mencari kali terakhir tuan rumah telah tewas di hadapan penyokong mereka sendiri tetapi ia boleh menjadi satu jenis tentangan yang berbeza pada kali ini.

Chelsea tidak pernah berdepan dengan lawan Croatia dalam satu perlawanan kompetitif tetapi kami memberi tip kepada mereka untuk hanya meraih kemenangan tipis ketika menentang tuan rumah mereka.

Zagbreb memang telah hebat dengan cara mereka sendiri dan kami meramalkan mereka sekurang-kurangnya mencatatkan jaringan tetapi ia mungkin tidak mencukupi untuk mengekalkan rekod cemerlang di tempat sendiri.

Dinamo Zagreb 1-2 Chelsea

Bawah 3.5 Gol

Dinamo Zagreb Handicap Asian +1.50

Share.
Leave A Reply