Bournemouth

Setelah melalui satu rentetan yang buruk dengan tiga kekalahan yang menghukum secara berturut-turut kepada Manchester City, Arsenal dan Liverpool, Cherries akhirnya sedang kembali ke jejak mata lagi.

Pemergian pengurusan sebelum ini, Scott Parker nampaknya telah memberikan satu semangat ringkas kepada pasukan itu apabila mereka telah mengelakan kekalahan dalam perlawanan di tempat sendiri ketika menentang Wolves dan telah bangkit daripada ketinggalan untuk mengalahkan Nottingham Forest di City Ground.

Cheikou Kouyate telah membuka jaringan untuk Forest dengan satu tandukan kuat, yang telah diikuti dengan satu penalti yang ganas oleh Johnson yang telah menjaringkan gol keduanya pada musim ini.

Cherries telah mempamerkan sedikit kekuatan mental untuk kembali semula dan memenangi perlawanan itu hasil daripada jaringan Philip Billing yang telah melakukan satu rembatan hebat. Dominic Solanke telah menyamakan kedudukan untuk Bournemouth, dan satu campuran di bahagian belakang telah membolehkan Anthony mengubah kedudukan untuk pasukan South Coast.

Bournemouth kini akan menyasarkan untuk membina kemenangan itu tetapi satu perlawanan sukar menentang Brighton sedang menanti.

 

Brighton

Brighton and hove Albion telah terbang dan melonjak setakat musim ini. Berapa lamakah ini akan berlangsung adalah tidak pasti tetapi kita boleh membuat satu kesimpulan bahawa ini nampaknya akan menjadi satu musim yang lebih baik daripada musim lepas untuk Seagulls.

Walaupun dengan penjualan dua pemain terbaik mereka pada musim lalu, keberkesanan pengganti mereka telah sangat mengagumkan dan ia adalah hasil daripada pengurusan yang berkualiti oleh Graham Potter.

Pertemuan liga terakhir mereka telah menyaksikan mereka mengalahkan Leicester City 5-2 di stadium Amex. Sepasang gol daripada Alexis McAlister dan gol daripada Moises Caicedo dan Leandro Trossard sudah cukup untuk melakarkan satu kemenangan meyakinkan buat Seagulls yang kelihatan agak menggerunkan pada ketika ini.

Seagulls akan menyukai peluang mereka untuk mengambil ketiga-tiga mata di stadium Vitality apabila mereka melakukan perjalanan untuk menentang Bournemouth.

 

Ramalan

Bournemouth 1-3 Brighton

Lebih 2.5 Gol

Brighton Handicap Asia -1

Share.
Leave A Reply