Chelsea

Thomas Tuchel pasti menggaru kepalanya tentang bagaimana pasukannya telah gagal mendapatkan sekurang-kurangnya satu mata di stadium St Mary.

Ini adalah satu perlawanan yang telah dijangkakan bahawa Blues akan menang selepas satu permulaan musim yang agak mengecewakan (dari segi prestasi).

Chelsea telah tidak teratur setakat ini pada musim ini; serangan mereka kelihatan terputus-putus dan nampaknya semua tanggungjawab terletak pada pemain baru, Raheem Sterling, untuk menjaringkan gol.

Walau bagaimanapun, kelab itu kini telah menambah Wesley Fofana ke dalam barisan mereka serta Denis Zakaria secara pinjaman daripada Juventus

Seterusnya untuk Chelsea semasa mereka cuba mencari jalan mereka adalah West Ham United. Ini akan menjadi satu ujian yang lebih sukar kerana mereka bersedia untuk mengalu-alukan jiran London Timur mereka.

 

West Ham

Walaupun West Ham telah memulakan musim dengan buruk, masih ada harapan untuk Hammers kerana mereka tidak henti-henti berusaha dalam setiap perlawanan yang mereka kalah.

David Moyes telah memperkukuh pasukannya dengan banyak penambahan lewat, dengan tujuan untuk meningkatkan kedalaman dan kualiti ketika mereka menuju ke musim bola sepak Eropah yang padat.

Mereka telah menjadi tuan rumah kepada Tottenham dalam apa yang selalu menjadi pertembungan penting London yang hebat dan telah berjaya meraih satu mata.

Thilo Kehrer telah melakukan satu pengenalan yang kasar kepada liga Perdana, dan satu gol sendiri pada separuh masa pertama telah meneruskan usahanya. Walau bagaimanapun, satu gol pada separuh masa kedua daripada Thomas Soucek telah menyamakan kedudukan buat Hammers.

Seterusnya untuk West Ham adalah satu lagi perlawanan penting London, pada kali ini adalah menentang Chelsea.

 

Ramalan

Chelsea 1-0 West Ham

Gol Bawah 2.5

West Ham Handicap Asia +1.50

Share.
Leave A Reply