Wolves

Wolverhampton Wanderers telah melakukan apa yang dimaksudkan dengan nama mereka – mengembara; pada kali ini dalam air yang keruh.

Kegagalan terbaru mereka untuk meraih mata maksimum ialah di stadium Vitality ketika menentang sebuah pasukan Bournemouth yang telah sangat kurang bertenaga pada musim ini.

Bruno Lage telah mendapati tugasnya terbantut, dan jika dia mahu mengheret pihaknya keluar dari permasaalahan ini, dia perlu kembali ke papan hitam dan menyusun semula strategi tentang cara menggerakkan pasukan itu ke hadapan.

Seterusnya bagi Wolves, adalah satu perlawanan yang sukar menentang Southampton, yang akan mendapat sokongan selepas kemenangan mereka baru-baru ini ketika menentang Chelsea.

 

Southampton

Saints telah membuktikan bahawa mereka bukanlah pasukan yang lemah pada musim ini, dan ia memerlukan sesuatu yang istimewa untuk menewaskan mereka di laman sendiri ketika mereka telah mengalahkan Blues yang telah datang berkunjung.

Selepas satu kekalahan yang mengecewakan kepada Manchester United, Southampton telah diberikan satu lagi ujian perit daripada Chelsea dalam apa yang ramai peminat telah jangkakan sebagai satu pembaptisan api untuk pasukan tuan rumah.

Walaupun Blues telah membuka tirai jaringan menerusi pemain sayap Inggeris, Raheem Sterling, Saints telah bertindak balas dengan pantas menerusi Romeo Lavi yang telah menyamakan kedudukan dengan satu rembatan hebat dari luar kotak penalti.

Mereka telah mengubah permainan apabila mendahului pada lewat separuh masa pertama menerusi Adam Armstrong yang tidak menjaringkan gol sebelum ini dalam liga pada tahun ini.

 

Ramalan

Wolves 0-2 Southampton

Lebih 1.5 Gol

Southampton Handicap Asia +1

Share.
Leave A Reply