Liverpool

Ini sememangnya bukan skrip yang telah difikirkan oleh Jurgen Klopp pada permulaan musim. Pasukannya kini telah mengharungi tiga perlawanan tanpa sebarang kemenangan dan kini berada di belakang Manchester United selepas tewas di Old Trafford.

Kehilangan Sadio Mane telah dikenal pasti sebagai masalah utama pasukan itu dalam bahagian serangan oleh kebanyakan pakar dan walaupun dengan kehadiran Mo Salah, Luis Diaz dan Roberto Firmino, Reds kelihatan lesu.

Bahagian pertahanan juga telah tidak terlepas. Orang-orang seperti Virgil Van Dijk dan Trent Alexander-Arnold telah dikenal pasti sebagai kelemahan dalam pertahanan kerana kekurangan fizikal mereka.

Seterusnya untuk Jurgen Klopp ialah Bournemouth. Cherries telah teruk dalam dua pertemuan terakhir mereka ketika menentang pasukan-pasukan teratas, dan mereka kelihatan seperti mangsa yang mudah untuk gergasi Anfield.

Bournemouth

Walaupun Cherries telah memulakan musim dengan cemerlang dengan mengalahkan Aston Villa, jadual telah menjadi keras kepada mereka kerana mereka telah berdepan dua pasukan paling berpengetahuan secara berturut-turut. Pertama adalah satu kekalahan di Etihad apabila mereka menentang Manchester City dalam satu perlawanan yang mereka hampir tidak mengancam langsung kepada tuan rumah.

Kemudian mereka telah pulang ke tempat sendiri untuk menjadi tuan rumah kepada Gunners dan kekurangan usaha dan kualiti mereka telah ditunjukkan semula apabila Arsenal telah menghukum mereka sebanyak tiga kali.

Seterusnya untuk Cherries adalah satu lagi ujian yang berpotensi mustahil apabila mereka turun ke Merseyside untuk menghadapi sebuah pasukan Liverpool yang sedang berang yang terdesak untuk mendapatkan kemenangan pertama mereka pada musim ini.

 

Ramalan

Liverpool 3-0 Bournemouth

Lebih 2.5 Gol

Liverpool Handicap Asia -2

Share.
Leave A Reply