Dalam bahagian kedua 10 ramalan teratas kami untuk musim ini, kami menerangkannya dengan lebih banyak dakwaan berani yang ada di sana dengan peluang yang baik untuk bermain dengan betul di sepanjang musim ini. 

 

Mitrovic akan menjadi di antara 3 penjaring gol terbanyak

Aleksander Mitrovic telah begitu baik pada hari Sabtu. Seperti Haaland, dia telah menjaringkan dua gol tetapi tidak seperti pemain Norway itu, pasukannya telah tidak dapat meraih satu kemenangan. Ianya adalah satu keputusan yang peminat Fulham tidak akan marah kerana sebabnya adalah menentang naib juara Liga pada musim lalu iaitu Liverpool.

Mitrovic telah menjalani permainan yang paling penting dalam hidupnya dengan menentang pemegang Piala FA dan Piala Carabao dan memutarkan Virgin Van Dijk pada dua suasana, dengan salah seorang daripadanya menyebabkan dia dibolosi dan kemudian menyempurnakan satu sepakan penalti. Permainan bertahannya adalah sangat baik dan membantu pasukannya mengurangkan tekanan serta bergerak lebih ke hadapan di atas padang dalam penguasaan bola.

Selepas menjaringkan 43 gol dalam 44 perlawanan pada musim lalu dalam Kejuaraan, Mitrovic telah memulakan kempen Liga Perdananya seperti yang dia mahukan untuk meneruskannya dan telah pun menjaringkan satu gol kurang daripada tiga gol yang telah didapatinya pada musim Liga Perdana 2020/2021.

Prestasi Fulham ketika menentang Liverpool mungkin menunjukkan satu niat yang lebih bersungguh-sungguh untuk kekal dalam Liga dan tidak tersingkir lagi dan gol Mitrovic akan menjadi penting untuk tujuan itu. Dia adalah bantuan fizikal untuk bahagian pertahanan dan dengan keyakinan ini dia boleh mencapai jumlah 20 gol untuk musim ini dan menjadi salah seorang penjaring terbanyak dalam Liga.

 

Liverpool mungkin tidak menamatkan di tempat kedua

Kemenangan Community Shield yang meyakinkan untuk Liverpool menentang Manchester City telah membuatkan peminat mengimpikan satu kempen yang menarik di hadapan tetapi satu keputusan seri ketika menentang Fulham yang baru dinaikkan taraf akan melemahkan keterujaan itu.

Ianya masih awal lagi tetapi persembahan di London itu akan membuatkan peminat bertanyakan soalan-soalan tentang apa yang sebenarnya berlaku untuk Reds pada musim ini. Gol sulung Liga Perdana daripada Darwin Nunez dan kemudian satu gol lagi daripada penjaring gol abadi Mohamed Salah telah menghalang Fulham daripada memperoleh semua mata dalam perlawanan itu tetapi malah gol itu telah datang daripada keadaan kebetulan apabila dilihat dengan lebih dekat.

Darwin Nunez sudah terlepas sepakan tetapi hantaran lintang itu melencong dari kasut Tosin Adarabioyo sebelum terkena kasutnya dan masuk ke belakang jaring manakala salah kawalan pemain Uruguay itu telah jatuh kepada Mohamed Salah yang berada betul-betul di sebelahnya untuk masuk ke gawang. Mereka memang mencipta beberapa peluang lain untuk menjaringkan gol tetapi rasanya Liverpool terlepas dengan satu di sana.

 Daripada pasukan yang telah menamatkan saingan dalam kelompok lima terbaik pada musim lalu, Liverpool adalah satu-satunya pasukan yang tidak dapat meraih satu kemenangan dan persembahan pasukan-pasukan di sekeliling mereka akan membuatkan Reds melihat memperkemaskan persembahan mereka sendiri daripada berusaha untuk menumbangkan Manchester City.

Tottenham telah membuat permulaan yang meyakinkan untuk kempen mereka dan Chelsea, yang telah menduduki tempat ketiga pada tahun lalu, kekal sebagai satu ancaman yang sentiasa wujud kepada pasukan-pasukan yang bersaing untuk kejuaraan itu. Anda juga tidak boleh melupakan Arsenal, yang mungkin berada dalam campuran itu untuk tempat ketiga.

Jika Liverpool tidak berhati-hati, mereka mungkin terjerumus ke dalam satu perlumbaan tempat teratas yang berbeza.

 

City akan memenangi Liga seperti kebiasaannya

Persembahan yang biasa tetap disambung semula untuk Manchester City selepas mereka menguasai West Ham United dalam kemenangan 2-0 untuk memulakan musim mereka. Mereka memiliki 73% penguasaan bola serta semua wilayah yang telah diberikan oleh pihak West Ham yang pragmatik kepada mereka dalam apa yang telah kelihatan, untuk sebahagian besar, seperti satu latihan. Ia terlalu mudah pada ketika ini. Ianya adalah begitu mudah pada ketika ini. Sangat mudah, ianya adalah membimbangkan.

Dengan penambahan dan kejayaan sulung Erling Haaland, City kelihatan seperti pasukan yang lebih baik dan akan menjadi pilihan untuk memenangi kejuaraan Liga untuk kali ketiga berturut-turut. Jika mereka mencapai kejayaan ini, mereka akan menjadi pasukan pertama yang melakukannya sejak Manchester United pada akhir 2000-an. Satu daripada tiga tempat teratas berkemungkinan besar kerana saingan mereka, Liverpool, tergagap pada hari pertama.

Dengan seorang penjaring gol yang baharu yang sudah pun beraksi dan pemain baharu lain belum membuat tanda mereka dalam pasukan, ianya mungkin boleh menjadi satu musim yang panjang untuk baki Liga. dan satu perjalanan lancar yang untuk Citizens dalam perjalanan mereka ke gelaran kelima dalam tempoh enam tahun.

 

Dua orang pengurus akan dipecat

Mengurus dalam Liga Perdana adalah satu tugas yang sukar bagi kebanyakan orang dan kecederaan pengurusan adalah satu aspek yang tidak dapat dielakkan dalam satu musim yang panjang dan beberapa keputusan adalah petunjuk awal bahawa corak pemecatan pada pertengahan musim akan berterusan.

 Aston Villa pimpinan Steven Gerard telah tewas kepada Bournemouth yang baru dinaikkan taraf yang pada sebahagian besarnya adalah pasukan yang lebih baik walaupun mempunyai 34% penguasaan bola. Dengan semua pelaburan yang telah dibuat pada awal musim panas, Gerard akan berharap keputusan itu hanya untuk sekali sahaja dan pasukannya bangkit semula dalam beberapa minggu yang akan datang atau mungkin terdapat masalah.

 Southampton kendalian Ralph Hassenhutl sedang berada dalam lima kekalahan secara berturut-turut sejak musim lalu dan tidak pernah memenangi sebarang perlawanan dalam lapan percubaan. Jurulatih Jerman itu memerlukan pertukaran kebolehan mereka yang biasa untuk datang lebih awal daripada biasa supaya dia dan mereka boleh mengelak daripada diletakkan dalam kedudukan yang berbahaya.

 Nottingham Forest kendalian Steve Cooper telah melihat ketinggalan mereka ketika menentang Newcastle dalam perlawanan Liga pertama mereka dalam hampir dua dekad. Ianya adalah satu persembahan yang membimbangkan bagi peminat kelab dan pemikiran negatif boleh meresap dengan cepat ke seluruh institusi itu jika sesuatu tidak dilakukan dengan cepat.

Kelab itu telah membeli banyak pemain baru dan mereka memerlukan masa untuk serasi. Ini adalah satu masa yang mereka tidak mungkin ada di dalam Liga ini. Lembaga pengarah tidak mahu membelanjakan semua wang itu hanya untuk kembali ke Kejohanan dan Steve Cooper mungkin melihat dirinya berubah daripada wira kepada sifar dalam masa beberapa bulan.

Share.
Leave A Reply