West Ham Utd

West Ham hampir mengikat Chelsea untuk seri di Stamford Bridge pada kali terakhir sebelum Blues menjaringkan gol pada minit ke-90 dan memenanginya dengan 1-0. Namun begitu, West Ham masih sedang berusaha untuk melayakkan diri untuk kelayakan bola sepak Eropah pada musim ini dan Hammers pasti akan melakukan segalanya untuk menentang Arsenal.

Di laman sendiri, West Ham telah tidak tewas dalam enam perlawanan terakhir Liga Perdana, menang empat dan seri dua. Masuaku, Ogbonna dan Yarmolenko masih diketepikan untuk West Ham, manakala Randolph, Fornals dan Fredericks semuanya telah dinilai sebagai ragu-ragu untuk diturunkan.

 

Arsenal

Arsenal telah memperolehi dua keputusan besar dalam dua minggu terakhir untuk mendapatkan dorongan mereka untuk kedudukan empat teratas kembali ke landasan. Kemenangan berturut-turut ini telah memberikan kelegaan kepada Mikel Arteta selepas pasukannya telah tewas tiga kali sebelumnya ketika menentang Crystal Palace, Brighton, dan Southampton.

Momentum kemenangan dalam beberapa minggu kebelakangan ini telah menyaksikan Gunners melangkah ke kelompok empat teratas dengan kelebihan dua mata mengatasi Tottenham di tangga kelima. Willian dan Saka adalah satu-satunya masalah kecederaan Arsenal, walaupun kedua-duanya sepatutnya cukup cergas untuk beraksi.

 

Ramalan

Ini sepatutnya menjadi perlawanan yang menarik kerana kedua-dua pasukan memerlukan mata dan tidak mampu kehilangan mata untuk kekal dalam saingan bola sepak Eropah. Perlawanan ini boleh berjalan kepada dua arah, tetapi kami akan menjankakan keputusan seri pada penghujung perlawanan.

West Ham 1 – 1 Arsenal

West Ham +0.75 (Asian Handicap)

Bawah 2.5 Gol

Share.
Leave A Reply