Brentford akan melayan kunjungan Burnley pada hari Sabtu dalam satu perlawanan Liga Perdana yang boleh membawa kesan serius dalam pertempuran penyingkiran.

Brentford menamatkan sembilan perlawanan berturut-turut tanpa kemenangan mereka pada hujung minggu lalu apabila mereka menewaskan Norwich City 3-1. Christian Eriksen mengemudikan persembahan dari bahagian tengah dalam permulaan pertamanya untuk pasukan Thomas Frank dan telah meyakinkan kelab baharunya dengan bermain penuh untuk tempoh 90 minit.

Sementara itu, Burnley telah merosot sedikit dalam beberapa minggu kebelakangan ini. Anak buah Sean Dyche hanya tewas dua daripada lapan perlawanan mereka sepanjang Januari dan Februari, tetapi mereka telah tewas dua kali berturut-turut untuk memulakan Mac dan selepas mereka dibelasah oleh Chelsea pada kali terakhir, mereka masih kekal dalam zon penyingkiran. Mereka masih berada dalam jarak yang dekat dengan Everton, Leeds dan Brentford dan itulah yang menjadikan permainan ini begitu penting dalam musim mereka.

Share.
Leave A Reply