Laporan Tottenham vs Qarabag

Penjaring gol: Johnson 12′, Sarr 52′, Solanke 68′

Kad merah: Drăgușin 6′

Walaupun dikurangkan kepada sepuluh lelaki awal,Tottenham Hotspurmenandakan kepulangan mereka ke Liga Europa UEFA (UEL) dengan kemenangan mendebarkan 3-0 ke atas juara Azerbaijan, Qarabag FK.

Drama Awal sebagai Spurs Turun kepada Sepuluh Lelaki

Qarabag memasuki perlawanan itu setelah tewas kesemua enam pertemuan sebelum ini menentang lawan Inggeris. Walaupun kelewatan perjalanan menangguhkan permulaan, pasukan Azerbaijan kelihatan bersedia untuk mengubah nasib mereka apabila, hanya tujuh minit, Radu Drăgușin salah mengawal bola, membolehkan Juninho memintas.

Pemain pertahanan Romania itu menarik Juninho ke bawah, memperoleh kad merah hanya dalam penampilan kedua di Eropah.

Spurs Mendahului Walaupun Kelemahan Berangka

Walaupun turun kepada sepuluh orang, Tottenham cepat menguasai perlawanan. Lima minit selepas kad merah, Spurs memanfaatkan kesilapan pertahanan Qarabag. Dominic Solanke mengasak tinggi dan memenangi penguasaan bola, meletakkan Brennan Johnson, yang melakukan penyudah klinikal ke sudut bawah untuk memberikan Tottenham mendahului 1-0.

Gol ini meneruskan prestasi Johnson yang kaya dan menetapkan nada untuk persembahan serangan yang kuat walaupun mengalami kemunduran awal.

Ketua Kulusevski dan Sarr Double Spurs

Tottenham menggandakan kelebihan mereka pada minit ke-52 daripada situasi bola mati. Dejan Kulusevski melakukan tendangan sudut yang disalah kendalikan oleh penjaga gol Qarabag Mateusz Kochalski.

Pape Matar Sarr pantas bertindak balas, melakukan tampar di tiang belakang untuk menjadikan kedudukan 2-0. Qarabag kemudian diberikan peluang keemasan untuk kembali ke dalam permainan apabila Yves Bissouma mengasari Yassine Benzia di dalam kotak. Bagaimanapun, Toral Bayramov terlepas peluang itu, meledakkan penalti ke atas palang.

Qarabag Waste Peluang, Anak dan Solanke Melakar Kemenangan

Qarabag terus mencipta peluang tetapi bergelut untuk mencari sentuhan penyudah. Kedua-dua Bayramov dan Juninho bersalah kerana terlepas peluang jelas apabila struktur pertahanan Tottenham goyah.

Spurs menghukum pelawat kerana kurang tenang pada minit ke-68 apabila percubaan melencong Son Heung-min ditepis oleh Kochalski ke laluan Solanke, yang menjaringkan gol keduanya dalam banyak perlawanan, menjadikan kedudukan 3-0.

Usaha Qarabag Hancur

Walaupun garis markah akhir mencadangkan kemenangan selesa untuk Spurs, Qarabag mempunyai beberapa peluang untuk menjadikan permainan lebih dekat, termasuk tandukan lewat daripada Juninho yang betul-betul diketepikan kerana ofsaid. Di sebalik detik-detik pertahanan Tottenham yang goyah, falsafah serangan Ange Postecoglou menyerlah.

Walaupun peminat mungkin tertanya-tanya sejauh mana pendekatan sedemikian boleh membawa Spurs musim ini, kelab utara London itu memperoleh kemenangan ketiga berturut-turut mereka, membawa kelegaan dan keyakinan kepada penyokong setia.

Kesimpulan

Kemenangan 3-0 Tottenham ke atas Qarabag dalam perlawanan pembukaan UEL mereka mempamerkan kehebatan menyerang mereka, walaupun apabila turun kepada sepuluh pemain. Gol daripada Brennan Johnson, Pape Matar Sarr, dan Dominic Solanke mengesahkan kemenangan, walaupun kelemahan pertahanan dan peluang yang disia-siakan daripada Qarabag menyerlahkan kebimbangan yang berpotensi untuk anak buah Postecoglou kerana mereka ingin mengimbangi gaya agresif mereka dengan konsisten dan ketenangan.

Untuk maklumat lanjut tentang keputusan permainan ini, anda juga boleh melawati:

Tottenham vs Qarabağ | Liga Europa UEFA 2024/25 

Share.
Leave A Reply