Laporan Leicester City lwn Aston Villa

Penjaring : Buonanotte 73′; Onana 28′, Duran 64′

Aston Villa Teruskan Kemenangan dengan Kemenangan di Leicester

Aston Villa memastikan kemenangan kedua berturut-turut 2-1 di tempat lawan dalam Liga Perdana, kali ini mengatasi Leicester City di Stadium King Power.

Dengan dua pemain yang sama—Amadou Onana dan Jhon Durán—sekali lagi menjaringkan gol, Villa melanjutkan permulaan kukuh musim ini di bawah kendalian Unai Emery.

Separuh Masa Pertama: Vila Menguasai Awal, Onana Memecah Kebuntuan

Aston Villa memulakan perlawanan dengan kaki depan, mencipta peluang penting pertama apabila John McGinn melencongkan rembatan tepat di atas palang.

Ollie Watkins, yang kecewa dengan peluang yang terlepas ketika menentang Arsenal minggu lalu, dinafikan sekali lagi kerana percubaan jarak dekatnya berjaya diselamatkan dengan cemerlang penjaga gol Leicester, Mads Hermansen.

Kegigihan Villa membuahkan hasil apabila mereka melakukan set-piece yang bijak dengan sempurna. Amadou Onana melorot masuk di tiang belakang untuk menjaringkan gol keduanya musim ini, memberikan pelawat pendahuluan yang sewajarnya.

Jacob Ramsey, yang memberikan bantuan untuk jaringan Onana, hampir menggandakan kelebihan Villa, tetapi Hermansen pantas menepis rembatannya.

Leicester City bertambah baik ketika separuh masa pertama berlangsung, dengan Caleb Okoli hampir menyamakan kedudukan dengan mendahului bola ke arah gol, hanya untuk dinafikan oleh penyelamatan tajam Emiliano Martínez, mengekalkan pendahuluan Aston Villa utuh menuju ke separuh masa.

Separuh Masa Kedua: Leicester Menjawab, Tetapi Durán Menjamin Kemenangan Villa

Leicester City membawa momentum mereka ke separuh masa kedua, dengan Okoli merembat tepat dari jarak jauh dan Jamie Vardy mempunyai gol yang diasingkan kerana ofsaid.

Di sebalik tekanan, Aston Villa yang menemui jaringan seterusnya. Jhon Durán, yang datang dari bangku simpanan, menanduk masuk gol keduanya sebagai pemain gantian musim ini, menggandakan pendahuluan Villa dan meletakkan mereka dalam kedudukan memerintah.

Perlawanan nampaknya semakin berkurangan dari Leicester, tetapi mereka menarik satu gol menerusi Facundo Buonanotte, yang menjaringkan gol pertamanya untuk kelab itu, menyuntik kehidupan kembali ke dalam pertandingan.

Durán mempunyai peluang untuk melakar kemenangan lewat, tetapi usahanya diselamatkan oleh Hermansen selepas pusingan tajam di dalam kotak.

Kesimpulan: Villa Tahan untuk Kemenangan, Leicester Perjuangan Teruskan

Walaupun gagal mengekalkan rekod bersih untuk perlawanan liga kelapan berturut-turut, Aston Villa berjaya bertahan untuk kemenangan yang diperolehi dengan baik. Pasukan Unai Emery meneruskan permulaan kukuh musim ini, mempamerkan daya tahan dan penamat klinikal di tempat lawan.

Sebaliknya, perjuangan Leicester City berterusan di bawah Steve Cooper, yang kini menjadi pengurus Leicester pertama sejak Paulo Sousa pada 2010 yang gagal memenangi mana-mana daripada tiga perlawanan liga pertamanya. The Foxes perlu berkumpul semula dengan cepat jika mereka ingin mengubah musim mereka.

Untuk maklumat lanjut tentang keputusan permainan ini, anda juga boleh melawati:

Leicester lwn Aston Villa, 2024/25 | Liga Perdana 

Share.
Leave A Reply