Anugerah Matchday 1

 

Musim Liga Perdana 2024/25 sudah tiba, dengan 10 perlawanan telah berlangsung sepanjang empat hari terakhir.

 

Semuanya bermula pada hari Jumaat, dengan Manchester United menewaskan Fulham , manakala Sabtu kami menikmati enam perlawanan, termasuk Brighton merobohkan Everton di Goodison Park yang akan dirobohkan tidak lama lagi, Arsenal membuat kerja pendek Wolves dan Villa muncul di puncak menentang Barat Ham dalam pertandingan yang menarik.

 

Ahad menyaksikan Brentford mengetepikan Palace dan juara Manchester City memulakan pertahanan trofi mereka dengan kemenangan di tempat lawan menentang Chelsea .

 

Aksi malam Isnin membawa kami Leicester menahan Tottenham untuk seri hasil jaringan Vardy dan sedikit permainan keras . Dia hanya berumur seperti wain yang baik, bukan?

 

Jadi siapa yang menang apabila kembalinya bola sepak Liga Perdana? Baca terus untuk mengetahui.

Pemain Terbaik

Banyak pilihan, bukan? Salah menjaringkan gol dan membantu ketika menentang Ipswich, Wissa melakukan perkara yang sama ketika menentang Palace, manakala Kovačić nampaknya bukan masalah besar bahawa Rodri tersingkir.

 

Pada akhirnya, kami akan pergi bersama pemain Liverpool Mohamed Salah.

 

 

Dia kini menjaringkan sembilan gol (rekod langsung) dan empat bantuan dalam perlawanan pembukaan Liga Perdana , tidak pernah gagal menyumbang kepada gol dalam perlawanan sebegitu sejak menyertai The Reds pada 2017.

XI terbaik

GK – Nick Pope (Newcastle)

 

RB – Trent Alexander-Arnold (Liverpool)

 

CB – William Saliba (Arsenal)

 

CB – Ruben Dias (Manchester City)

 

LB – Dan Burn (Newcastle)

 

CM – Mateo Kovačić (Manchester City)

 

CM – Kaoru Mitoma (Brighton)

 

CM – Amadou Onana (Vila Aston)

 

RW – Mohamed Salah (Liverpool)

 

ST – Yoane Wissa (Brentford)

 

LW – Bukayo Saka (Arsenal)

Matlamat Terbaik

Gol Mateo Kovačić menentang Chelsea adalah yang tertinggi, terutamanya apabila anda mengira fakta bahawa dia adalah orang yang memintas dan melakukan segala-galanya sendiri.

 

Cuba tengok.

 

SOROTAN! | SKOR HAALAND DAN KOVACIC MELAWAN CHELSEA! |CHELSEA 0 2 CITY | LIGA PERDANA

Permainan Terbaik

Brentford vs Crystal Palace adalah urusan hujung ke hujung yang hanya mengingatkan kami mengapa permainan Prem, tanpa mengira kaliber pasukan, adalah hobi kegemaran kami.

 

Wissa + Mbeumo dalam kemenangan hari pembukaan | Brentford 2-1 Crystal Palace | Sorotan Liga Perdana

Statistik Terbaik

Ashley Young dibuang padang dalam Everton vs Brighton, menjadi pemain tertua dalam sejarah Liga Perdana yang dilayangkan kad merah, berusia 39 tahun dan 39 hari. Kira-kira lapan tahun lebih tua daripada jurulatih Brighton baharu, Fabian Hürzeler .

 

Bernardo Silva kini menyamai Nani untuk assist terbanyak oleh pemain Portugal dalam EPL, iaitu 43.

 

Erling Haaland telah membuat penampilan ke-100 untuk City dalam semua pertandingan dan dia mencatatnya dengan satu gol. Jelas sekali. Beliau yang ke-91. Lelaki itu tidak dapat dielakkan.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Apabila pengadil Simon Hooper dihantar untuk menyemak sama ada keputusan untuk memberikan penalti kepada Everton kerana berhubung dengan Dominic Calvert-Lewin sepatutnya kekal, ia kelihatan seperti perundingan yang sangat singkat manakala pemantau padang tidak memaparkan insiden itu.

 

Sudah tentu, berdasarkan ulang tayang, ia nampaknya tidak cukup untuk penalti, tetapi kami masih tertanya-tanya sama ada Encik Hooper sepatutnya tidak benar-benar melihat apa yang berlaku sebelum mengubah fikirannya.

Detik Paling Lawak

Yang ini pergi ke Jamie Vardy, mengingatkan peminat Tottenham bahawa dia telah menakluki Liga Perdana, manakala pasukan kegemaran mereka tidak.

 

 

Selamat kembali ke masa besar, Jamie, kami telah merindui anda!

Share.
Leave A Reply