Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Peraturan EPL Berubah

Terdapat beberapa pengubahsuaian kepada peraturan Liga Perdana sedia ada menjelang musim ini.

Pertama, disebabkan pasukan kini boleh membuat lima pertukaran setiap perlawanan, bilangan pemain daripada setiap pasukan yang dibenarkan memanaskan badan di sebelah padang telah meningkat daripada tiga kepada lima.

Pemain bola tidak lagi dibenarkan membekalkan bola kepada pemain apabila ia di luar permainan. Setiap permainan akan mempunyai 15 bola pada kon di sekeliling padang dan pemain mesti mendapatkan sendiri salah satu bola jika bola yang keluar dari permainan tidak dapat diperoleh dengan cepat. Pemain bola mesti mengembalikan bola awal ke kon kosong. Bagaimanapun, perubahan untuk musim ini ialah pemain bola yang berada di belakang gol dibenarkan memulangkan bola kepada penjaga gol.

Seperti yang telah kita lihat musim lalu, masa tambahan telah meningkat secara mendadak berbanding tahun-tahun kebelakangan ini, tetapi 2024/25 mungkin mengalami penurunan semula. Mulai bulan ini, apabila gol dijaringkan, pengadil hanya akan mula menambah masa pada penghujung separuh masa apabila kelewatan antara menjaringkan gol dan permainan dimulakan lebih 30 saat.

Perpindahan EPL

Tottenham sedang dalam perbincangan lanjut dengan Bournemouth untuk perpindahan Dominic Solanke. Athletic melaporkan bahawa penyerang itu telah bersetuju dengan syarat peribadi dengan Spurs dan “terdesak” untuk melengkapkan perpindahan. Klausa pelepasan dalam kontraknya dengan Cherries berjumlah £65 juta, tetapi dilaporkan hanya sah untuk kelab tertentu. Seperti yang berlaku, nampaknya klausa itu tidak terpakai kepada Tottenham.

Dan Bournemouth berharap untuk menggantikan Solanke dengan Tammy Abraham dari AS Roma, menurut laporan dari HITC.

Fulham meningkatkan minat mereka terhadap pertahanan Aston Villa Diego Carlos, yang dijangka meninggalkan kelab itu sebelum berakhirnya jendela perpindahan. (Telegraf Harian)

AC Milan hampir bersetuju dengan perjanjian dengan Tottenham untuk mendapatkan bek kanan Emerson Royal, menurut Sky Sports. Yuran itu difahamkan berjumlah £12.8 juta ditambah tambahan.

West Ham telah menjadualkan pemeriksaan perubatan hari ini untuk Jean-Clair Todibo menjelang perpindahan pinjaman dengan pilihan £35 juta untuk dibeli dari Nice. Istilah peribadi tidak dijangka menjadi penghalang. (Sukan Langit)

Bournemouth sedang mencari untuk membawa masuk bek kanan Barcelona Julian Araujo pada musim panas ini. Kelab Catalan itu sedang mencari £8.5 juta untuk pemain itu, yang dipinjamkan di Las Palmas musim lalu, ditambah peratusan jualan masa depan. (ESPN)

Arsenal sedang meningkatkan usaha mereka untuk mendapatkan pemain tengah Real Sociedad, Mikel Merino, yang dilaporkan telah bersetuju dengan syarat peribadi dengan The Gunners. (Fichajes)

Liverpool Echo difahamkan Liverpool masih berminat dengan kemungkinan membawa pemain sayap Newcastle, Anthony Gordon ke Anfield pada musim panas ini. Terdapat percubaan untuk mendapatkan khidmat Gordon pada bulan Jun, apabila Newcastle ingin menjual pemain untuk mematuhi PSR, tetapi perjanjian tidak pernah membuahkan hasil. Masa akan menentukan sama ada The Reds akan kembali dengan tawaran lain untuk pemain yang dikatakan “berpusing” dengan prospek bermain untuk Liverpool.

Fabrizio Romano memberitahu kami bahawa Chelsea telah mencapai persetujuan dengan Genk untuk khidmat penjaga gol Mike Penders, yang akan beraksi di Stamford Bridge pada 2025.

Dan kami berakhir dengan Richarlison dari Tottenham, yang telah menepis cakap-cakap mengenai potensi perpindahan ke Liga Pro Saudi dengan mengatakan bahawa “wang itu besar, tetapi impian saya lebih besar.” (ESPN Brazil)

Share.
Leave A Reply