Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

 

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Perpindahan EPL

West Ham United menjangkakan Crysencio Summerville akan menandatangani kontraknya dalam tempoh 24 jam selepas mendapatkan pemain Belanda itu untuk musim 2024/25 dan seterusnya dari Leeds United. The Hammers menarik rampasan kuasa untuk menandatangani Summerville walaupun Liverpool berminat dengan pemain itu. Dia telah menyelesaikan perubatannya dan hanya kertas kerja yang tinggal untuk menjadikannya rasmi ( Sky Sports ).

The Hammers juga telah mengesahkan perpindahan untuk penyerang Jerman, Niclas Füllkrug dari Borussia Dortmund ( Florian Plettenberg ) dan pemain tengah Argentina, Guido Rodriguez ( Fabrizio Romano ) yang pernah dikaitkan dengan Barcelona dalam pencarian mereka untuk pemain tengah bertahan. Menurut Romano, perubatan Rodriguez akan berlaku pada hari Sabtu sebelum atau sekitar masa Summerville akan diumumkan. Tiada maklumat mengenai tarikh pemeriksaan perubatan Füllkrug tetapi peminat West Ham yakin dengan penambahan penyerang itu ke dalam skuad.

Manchester United akhirnya boleh mendapatkan pemain mereka selepas Paris Saint-Germain secara rasmi menandatangani pemain tengah muda João Neves dari Benfica. Gergasi Perancis menandatangani remaja itu untuk menggantikan Manuel Ugarte, yang dikehendaki United. Ini telah membuka laluan kepada Red Devils untuk berunding untuk pemain Uruguay itu dan laporan menyatakan bahawa kelab Ligue 1 Perancis itu lebih menerima perbincangan kali ini ( Evening Standard ).

Sementara itu, berita yang keluar dari Chelsea ialah kelab itu cuba memaksa Conor Gallagher keluar ( The Times ). The Blues telah menerima tawaran daripada Atlético de Madrid tetapi Gallagher tidak membuat keputusan untuk meninggalkan England untuk bermain di Sepanyol. Dia juga terus menolak tawaran untuk memperbaharui kontraknya daripada The Blues, menyebabkan mereka memberi amaran kepadanya tentang pengasingan di padang latihan yang akan berlaku yang boleh membawa kepada situasi yang sama seperti Malang Sarr baru sahaja keluar.

Atléti juga telah menetapkan tarikh akhir untuk menyelesaikan perbincangan dengan Chelsea mengenai Gallagher ( Sky Sports ). Pasukan LaLiga Sepanyol mahukan pemain England Three Lions tetapi percaya Chelsea tidak akan memberikan maklum balas mereka terhadap pertanyaan mereka. Ini walaupun terdapat laporan tentang keengganan Gallagher untuk memindahkan negara dan liga. Atléti telah menandakan penghujung hujung minggu sebagai tarikh akhir mereka untuk perbincangan dengan kedua-dua pemain dan kelab atau mereka akan beralih ke sasaran lain.

Peminat Tottenham Hotspur mungkin tidak menyukai komen terbaru Ange Postecoglou mengenai strategi perpindahan kelab mereka pada musim panas ini. Kelab itu hanya menandatangani Archie Grey dari Leeds United dan sedang mencari penyerang. Bagaimanapun, pemain Australia itu mendakwa bahawa kelab itu mungkin tidak boleh mendapatkan pemain yang mereka mahukan pada musim panas ini dan perlu menyesuaikan diri dengan pasukan yang mereka miliki walaupun dikaitkan dengan kedua-dua Dominic Solanke dan Ivan Toney ( 90 minit ).

Arsenal dan Manchester United boleh memasuki pertarungan perpindahan untuk Federico Chiesa ( Gol ). The Gunners mula-mula menghubungi ejen pemain itu ( La Stampa ). Juventus dilaporkan bersedia menerima bayaran £25 juta untuk penyerang itu. United, sementara itu, kelihatan bersedia untuk menawarkan bayaran yang lebih tinggi dan kini sedang berbincang dengan pemain itu untuk bersetuju dengannya dalam butiran kontraknya ( Gol ).

Arsenal juga menangguhkan beberapa £30 juta untuk Eddie Nketiah dan telah menolak tawaran Olympique de Marseille untuk menandatangani penyerang itu dengan harga £21 juta. Roberto De Zerbi mahu menandatangani penyerang itu bagi menggantikan Ismaila Sarr ( Daily Mail ) .

Liverpool mungkin menghadapi halangan dalam mengejar Anthony Gordon kerana Newcastle United sedang menyediakan tawaran yang lebih besar untuk pemain tengah serangan muda itu ( Daily Mail ). Ia bermakna satu lagi kemunduran buat The Reds, yang telah kehilangan Summerville kepada West Ham United dan masih belum membuat sebarang pembelian menjelang musim 2024/25.

 

Share.
Leave A Reply