Pemain EPL di EURO 2024 – Perlawanan Akhir

 

 

Sepanyol adalah juara Eropah untuk rekod kali keempat apabila menewaskan England dalam perlawanan akhir semalam di Berlin. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan semalam.

Sepanyol 2-1 England

Walaupun pusingan akhir EURO berturut-turut buat kali pertama dalam sejarah Three Lions, ia masih tidak “pulang”, ketika Sepanyol merangkul mahkota benua keempat mereka.

 

Ia adalah permainan yang tegang, dengan satu-satunya pukulan ke sasaran separuh masa pertama datang pada masa kecederaan. Separuh masa kedua pastinya lebih menarik, apabila Sepanyol menjaringkan gol pada minit ke-47 menerusi Nico Williams yang tidak ditanda. Orang Sepanyol itu kemudiannya mempunyai beberapa peluang untuk meletakkan permainan, tetapi digagalkan oleh gabungan usaha pertahanan dan inspirasi Jordan Pickford.

 

England berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-73 berkat pemain Chelsea, Cole Palmer, hanya tiga minit selepas dia masuk. Tetapi ia tidak mencukupi.

 

 

Selepas tempoh bolak-balik lebih kurang 10 minit, ia adalah seorang lagi pemain gantian, Mikel Oyarzabal dari Sepanyol, yang menjaringkan gol kemenangan daripada hantaran lintang Marc Cucurella. Terdapat kesibukan lewat untuk England, dengan peluang tiga tandukan jatuh kepada Rice dan gandingan pertahanan Stones dan Guehi, tetapi Sepanyol bertahan.

 

Dari segi pemain Liga Perdana, terdapat sangat sedikit persembahan yang benar-benar baik, kerana boleh dikatakan bahawa hanya dua pemain EPL Sepanyol, ditambah Rice, Saka dan Palmer muncul dengan beberapa kredit. Bercakap mengenai Rodri, Sepanyol berjaya merangkul trofi walaupun mengalami kecederaan memaksa metronom City dimatikan pada separuh masa.

Penilaian

Sepanyol: Marc Cucurella (Chelsea) – 7; Rodri (Manchester City) – 7.5

 

England: Jordan Pickford (Everton) – 6.5; Kyle Walker (Manchester City) – 5.5; John Stones (Manchester City) – 6; Marc Guehi (Istana Kristal) – 6; Bukayo Saka (Arsenal) – 7; Kobbie Mainoo (Manchester United) – 6; Declan Rice (Arsenal) – 6.5; Luke Shaw (Manchester United) – 5.5; Phil Foden (Manchester City) – 6; Ollie Watkins (Aston Villa) – 5.5; Cole Palmer (Chelsea) – 7.5; Ivan Toney (Brentford) – T/A

 

Anda boleh mendapatkan sorotan dan reaksi daripada permainan ini dengan mengklik di sini .

Share.
Leave A Reply